my blog 

היי,

קוראים לי יעל מגלי כהן

זהו המפלט הקטן שלי בו אני מספרת, ממליצה ועוזרת לכם לבנות את הטיול המתאים עבורכם.
הבלוג ויצאתי לעולם מאפשר לכם למצוא את המידע לו אתם זקוקים על מנת למקסם הנאות במהלך החופשה שלכם

gift maps

מהו המסלול שהכי מעניין אותך?

צריכים עזרה בתכנון מסלול לטיול? במקום לבזבז זמן בניסיון הרכבת מסלול, קבלו אותו מתנה ממני ישירות למייל שלכם.

שוויץ
שוויץ
5 ימים בשוויץ, ציריך עד אינטרלקן דרך לוצרן, מותאם לשומרי כשרות
הריביירה הצרפתית
IMG_1898
6 ימים חלומיים בריביירה הצרפתית, מותאם גם לשומרי כשרות
אגם גארדה - איטליה
תמונת נוף אגם גרדה
שבוע באגם גארדה שבאיטליה הקסומה מותאם לשומרי כשרות

ארגז הכלים למטייל

הכינו, השוו והזמינו את הטיול שלכם הודות למבחר אתרי החובה שבחרתי עבורכם

Wayaway

המשווה הטוב ביותר לטיסות

Booking

מצאו את המלון/הלינה שלכם ברחבי העולם

פאפם פאפם

חפשו והשוו השכרת רכב

passportcard

הבטיחו את עצמכם וסעו רגועים

Tiqets

הזמנו כרטיסים לאטרקציות סיורים וחוויות בלתי נשכחים

GetYourGuide

גלו את החוויות האותנטיות והבלתי נשכחות

viator

עיינו והזמנו סיורים ופעילויות מדהימים

Go City

תחסוך הרבה יותר בעת הזמנת כרטיסי pass או משולבים

bigbustours

טיילו ב- hop on hop off מסלולי אוטובוסים עם מס' עצירות

: Radical Storage

אחסנו מזוודות בכל מקום וצאו לטייל ללא מטען

KiwiTaxi

בחרו נהגים מונית ומדריכים אישיים לנסיעות שלכם

Trainline

קנו כרטיסי רכבת, בדרך הבטוחה והפשוטה

BikesBooking

השכרו אופנוע, קטנוע או אופניים בכל חלק של העולם

WeGoTrip

קבעו ושמעו סיורי אודיו במקומות הכי פופולריים

ציריך והסביבה הירוקה שלה

מוכנים להתאהב ב ציריך בירת שוויץ?
את טיולנו בן 10 ימים בשוויץ, התחלנו וסיימנו בציריך.

שווייץ היא מדינה אלפינית מוקפת יבשה השוכנת במרכז אירופה. שווייץ גובלת בגרמניה בצפון, בצרפת במערב, באיטליה בדרום ובאוסטריה וליכטנשטיין במזרח. מכוון ששוויץ הייתה עבורי ארץ חדשה לגלות, השקעתי המון במחקר גאוגרפי ותיירותי. שווייץ מוכרת בנופיה המרהיבים ובהריה ואגמיה הרבים וגיליתי מדינה שופעת יופי ועניין.

שווייץ היא ארץ הבנויה הרים וגבעות. כתוצאה מגובהה, היא גם אחת ממדינות אירופה העשירות ביותר במים.
שווייץ היא מדינה קונפדרלית המחולקת ל-26 קנטונים המשמשים כמדינות בדומה למדינות ארצות הברית.

טיול טוב מתחיל בתכנון נכון. יש אנשים שאוהבים לצאת ספונטני לחו"ל ורק כשמגיעים ליעד מתוודעים ולרוב מתבאסים שלא עשו שיעורי בית, ויש אותי… חייבת לסגור הכול מראש ומגיעה מוכנה עם הציוד הנכון בהתאם לתנאי שטח ומזג אוויר, מה שאפשר לי ליהנות בצורה מושלמת מהחופשה להכיר מדינה משגעת שללא ספק, בע"ה,  אבקר בה שוב.  

ציריך

הינה סקירה מפורטת איך לטייל בין אגם למפל ולהתאהב במרחבים הירוקים של שוויץ.

היום הראשון : טיסה ותחבורה

לשוויץ נסענו עם חברת אל על. שעת הטיסה בשעות הבוקר המוקדמות נוחה מאד. נחיתה בשדה Zurich Airport שבצירך. הגעה משוערת בשעה 12:00 שעון מקומי מאפשר להנות מיום נוסף של טיול.

שדה התעופה של ציריך ענק ובקלות הולכים לאיבוד בו. לקח לנו לא מאט זמן להגיע למשרדי השכרת רכב. בדיקה מהירה לאיזה חברה אנחנו ממתינים (europcar) וגילינו תור של עשרים ממתינים לפנינו. מבט חטוף לדלפקי חברות השכרה נוספות ובקושי לקוחות. זמן ממוצע לטיפול בהזמנה 45 דק'. 3 פקידים בלבד. כן! למי שהספיק לחשב במהירות, ישבנו כ-3  שעות עד שהגיע התור שלנו. עייפים התבאסנו שלא נשאר הרבה זמן בילוי להיום.

השעה כבר 15:45.  דבר אחד טוב קרה, מכוון שהיינו לקוחות חדשים תחת אותה חברה, קיבלנו רכב עם פחות מ-1000 קילומטר . תענוג!! אבל גם קצת מלחיץ כי ברור שכל מכה שלנו.

תחבורה ציבורית בציריך

למי שלא מעוניין להשכיר רכב, ומעדיף לטייל בתחבורה ציבורית, שוויץ היא המדינה לנסוע בתחבורה ציבורית בשל הקלות, הנוחיות, הזמינות והדיוק של הרכבות והאוטובוסים.

swiss pass הוא כרטיס מעבר תחבורה ציבורית השוויצרי שמאפשר בין היתר:
מעבר פרמיום לרכבת השוויצרית;
נסיעה ללא הגבלה ברחבי הארץ;
לא נדרשים כרטיסים לרכבות, אוטובוסים וסירות; פשוט לעלות וליהנות מהנסיעה;
הנחות בטיולים לראש ההרים;
כניסה למוזיאונים בחינם;
ילדים נוסעים בחינם;
הבחירה הטובה ביותר לנסיעה ללא דאגות.

תחבורה ציבורת ציריך

Zurich

ציריך (Zürich) היא העיר הגדולה ביותר בשווייץ והיא גם הבירה של קנטון ציריך. העיר שוכנת על חוף אגם ציריך הנקרא על שמה. מיקומה הגאוגרפי של העיר הוא אחד הגורמים לפיתוחה העצום מבחינה מסחרית ותעשייתית – היא נמצאת בצמתי דרכים חשובים המובילים לאיטליה, לצרפת ולגרמניה. בשל כך היא מהווה מרכז תחבורתי של רכבות, כבישים ומטוסים. הן תחנת הרכבת והן נמל התעופה של ציריך הם הגדולים ביותר בשוויץ.

ציריך מוכרת כאחת הערים החיות ביותר בעולם, תוססת באופן תרבותי, מנוהל ביעילות ומוקמת בצורה מושכת במפגש של נהר ואגם. המטרופולין הגדול והעשיר בשוויץ, שנודע זה מכבר כמרכז פיננסי מנוסה ועבודה קשה, התגלה במאה ה -21 כאחד היעדים ההיפים ביותר של מרכז אירופה, עם קצה אמנותי ופוסט-תעשייתי שמאפיין את מצעד הרחוב הקיצי והמרומם שלו.

רחובות ציריך
רחובות ציריך

כדאי לבקר בציריך למספר ימים וליהנות מיופייה, ממגוון האטרקציות שלה, ממגוון המוזיאונים בה וגם ממגוון האירועים המתקיימים בה, חלקם ברחוב. הופתענו לצאת לרחובות ציריך ומצאנו את עצמנו במרכזה של רחבה לריקודים.

חלק ניכר מהמרכז העתיק, עם מסלוליו המתפתלים ותלולי הכנסייה הגבוהים, נשמר על כנו. עם זאת ציריך גם אימצה מגמות עכשוויות, עם הסבת מפעלים ישנים למרכזי תרבות וחללי מגורים חדשים ויצירתיים. בשום מקום זה לא ברור יותר מאשר בZüri-West-, מוקד חיי הלילה של העיר.

לאחר שהשארנו את הרכב והמזוודות במלון, צעדנו רגלית עד לרחוב הראשי – Bahnhofstrasse (בעברית: רחוב תחנת הרכבת), המתחיל בתחנת הרכבת המרכזית ומסתיים באגם ציריך. הרחוב יוקרתי ובו מתרכזות חנויות מותגי היוקרה, בנקים בולטים וסניפי רשתות האופנה והקניות המובילות.

הבית הכחול מרכז ציריך
מרכז ציריך
דולצ'ה גבנה ציריך

גיליתי עיר מפותלת מאד ונקיה באובססיביות. הרחובות היו ריקים מאדם ובתי קפה סגורים למרות היותו רחוב מרכזי ומתוייר מאד.  שיערת שיום ראשון היום ואין כאן כפייה דתית!! לא מחייבים לפתוח מסעדות או קניונים.. זהו יום המנוחה השבועי וכולם שמחים לקבל אותו ולכבד אותו מבלי לצעוק "דתיים לגרדום"! (טוב זו הייתה דעה צינית כמובן).
השוויצרים הבינו מה טוב עבורם וכשאין דת ברקע אין את מי להאשים.

Zürichsee

אגם ציריך מהווה מקור פרנסה לכפרים סביבו ולעיר ציריך, בזכות תיירות, סיורים מודרכים, דיג במקום, וכדומה. מימי האגם נקיים מאוד, ובמשך הקיץ, הטמפרטורה הממוצעת בהם היא כעשרים מעלות. שחייה ורחצה לחופי האגם הן דבר מקובל. מי האגם נקיים עד כדי כך שהם ניתנים לשתייה כמו שהם, ללא טיהור כלשהו. אורכו 40 קילומטרים ורוחבו 3 ק"מ.

האגם היה התחנה הבאה שלנו, וצעדנו אליו דרך רחוב מוצל תחת עצים גדולים בשפת המדרכה, בו פסי רכבות מצטלבים עם רכבים פרטיים ואופניים.
בקצה הרחוב, נוף שונה המתין לנו. נמל פתוח למי תכלת עד האופק, ברבורים וברווזים מתערבבים עם סירות ונופשים ששוחים. ההליכה מסביב לנמל, מאד נעימה. הכול מוקף בפארקים ענקיים ומוצלים, דשא ואוויר מרענן המגיע מאדי המים.

לאור השעה, והעייפות מטיסת הבוקר, החלטנו לעשות שייט על האגם.

שייט אגם ציריך
שייט אגם ציריך
שייט אגם ציריך

למי שרכש swiss pass, ניתן לעלות לשייט בחינם. אחרת, משרדי הספנות צמוד לאזור עלייה לשייט. מחיר לאדם 4.5 פרנק צרפתי לשייט של שעה וחצי. לשייט מס' תחנות בהן ניתן לרדת או לעלות. הכרטיס הוא חופשי יומי לאותו יום.

יש שייט בתדירות גבוהה עם אופציות שונות. בנוסף, ניתן לרכוש על הסירה שתייה קרה, ארטיקים וגלידות לכן מומלץ לבדוק ברשימת מוצרים מקומיים כשרים בשוויץ מה מותר. תתפנקו!!

אז קודם כל המלצה שלי – לשבת בצד הימני של המעבורת… (לא..זה לא פוסט פוליטי 😉) הסיבה לכך שכשיושבים בצד השמאלי אז גם בהלוך וגם בחזור – הנוף היחיד שאתם רואים מקרוב זה רק מים ולא את המבנים והיופי של שפת האגם. והבנתם אותי נכון… אנחנו לא ישבנו בצד הנכון!

בנוסף לאטרקציות שהוזכרו בתחילת הפוסט, שייט רגוע על אגם ציריך מאפשר להכיר את העיר וסביבתה מזווית אחרת. אל תפספסו את הנסיעה ברכבל Felsenegg, המובילה לנקודת תצפית של 800 מטר המשקיפה על האגם.

המלון:

Tripp in  hotel הוא מלון 3 כוכבים בלב ציריך. בחרתי בו בעיקר בגלל המקרר והמזגן בחדר. נימצא באזור בילויי לילה, אבל יש בקרבתו מספיק מקום חניה (בתשלום) מה שאטרקטיבי יחסית. המלון מציע חניה פרטית ב-40 פרנק שווצרי ללילה. אל תתפתו להסכים להצעת פקיד הקבלה. אחרי השעה 20:00 החניה ברחוב חינם כולל יום א' כל היום.

Tripp in  hotel ציריך

אוכל כשר בציריך

לארוחת ערב בחרנו לבדוק את מסעדת Fein und Schein עם כשרות מהודר.

המקום לא מנוהל כמו מסעדה אלא יותר כמקום לTAKE AWAY- אבל יש איכן לשבת וילדות בעלת המקום טיפלו בנו מקסים. ילדות בנות 10-13 גג תקשרו איתנו באנגלית או בעברית לא שוטפת.

ההזמנה הגיעה מאד מהר. מחירים לא יקרים בכלל לרמת מחיאה של שוויץ.

בעלי הזמין מרק היום. הילדה בחרה פיצה. ואני הזמנתי סלמון עם ירקות. גיליתי שיש 2 סוגי גזר.. אחד צהוב ואחד כתום 😊

בסיום הארוחה, שאלנו איפה אפשר לקנות ארוחות שבת. הציעה לנו לבוא ביום שישי בבוקר לקנות סלטים חלות וכו'..

מה עוד ניתן לעשות בציריך

כדאי להקדיש לפחות יומיים לציריך. עם שייט, אגם, גן חיות, מוזיאונים ופארקים ציריך שופעת אופציות בילוי לכל סוגי המטיילים וגילאים.

Heimatschutzzentrum in der Villa Patumbah – בתמורה ל-10 פרנק שוויצרי ורק 5 עבור ילדים מגיל 6 עד 16, תוכלו לטייל בוילה היושבת על פארק יפיפה המוגדר כיצירת מופת היסטורי. במקום סיורים מודרכים ותערוכות רבות.

Fraumünster Church מה שהופך את הכנסייה למפורסמת הם 5 ציורי ויטראג'  שיצר ותרם האומן Marc Chagall. מחיר כניסה לראות את יצירת המופת הזו 5 פרנק שוויצרי. מספר מטרים משם, לא לפספס שכונת Lindenhof והכה מיוחד בסגנון שלו. Giacometti Murals היא יצירת אומנות ומה שככל הנראה אולם הכניסה היפה ביותר בתחנת המשטרה בעולם ונמצא בלב ציריך. הכניסה בחינם הצגת ת"ז או דרכון.

לאוהדי כדורגל רבים, בחרתי להמליץ על FIFA World Football Museum שהוזכר למעלה. המוזאון נפתח בשנת 2016 ומהווה אטרקציה גדולה לאבות וילדיהם. כניסה 24 פרנק שוויצרי, ו-14 פרנק לילדים מגיל 7 עד 14.

כמו בכל עיר מרכזית, אי אפשר לוותר על העיר העתיקה. מומלץ במיוחד רובע נידרדורף (Niederdorf) הציורי ורחובותיו  גדושים בחנויות, בתי קפה, ומקומות בילוי.

ציריך וטבע

למי שמעדיף אתרי טבע, הינה מספר מקומות מומלצים בעיקר עם הילדים.

Zoo Zürich גן החיות של ציריך הוא  ביתם של למעלה מ -340 מיני בעלי חיים הנמצאים בסביבתם הטבעית. כ -4,000 בעלי חיים משמשים כשגרירים עבור עמיתיהם בטבע. להקדיש לפחות 3-4 שעות למקום הזה. מחיר הכניסה די גבוה. למבוגר 29 פרנק שוויצרי ולילדים תלוי מה גילם נע בין 24-15 פרנק. ההמלצה שלי היא להגיע בשעות הבוקר מכוון שבצוהריים רוב החיות נכנסות לשנצת.

Zoo Zürich
Zoo Zürich

 

Wildnispark Zürich Langenberg – בסגנון של שמורת טבע הפארק מציע שילוב ייחודי של יער, שממה וחיות בר. במרחק 15 דקות נסיעה ברכב, הכניסה בחינם וחניה בתשלום לפי זמן.

Wildnispark Zürich Langenberg
Wildnispark Zürich Langenberg

 

Sihlwald: לאוהבי טיול בטבע ללא תוכנית מוגרת מראש, סילהוולד הוא יער ושמורת טבע בעמק סיהל שבקנטון ציריך השוויצרית. זוהי דוגמה נדירה ליער בקנה מידה גדול ומקורי, השוכן על המורדות המזרחיים של הרי Albis מצדו המערבי של נהר Sihl . אפשרות לקמפינג, פיקניק, שחיה בנהר, טיול רגלי או השכרת אופניים לצד גילוי חיות שונות בסביבתם הטבעית.

 

מידע על שבת בציריך

חזרנו לציריך לשישי שבת עקב הימצאות בתי כנסת ומזון כשר. בחרנו במלון דירות מתאים לשומרי מסורת בקרבת בית הכנסת והאגם.  על מנת לא להכביד על הפוסט הזה, הכנתי מדריך בנפרד עם כל המידע לשומר כשרות שתוכלו למצוא בקישור כאן.  

בית כנסת ציריך
בית כנסת הגדול ציריך

Seestrasse Apartments Drei Könige הוא בניין ארט נובו יפהפה הכולל 15 חדרי סטודיו מסודרים היטב ושתי דירות גדולות ומעוצבות. מלון הדירות מנוהל ע"י המלון הגדול Hotel Fifa Ascot Zurich, ויש לעשות צ'ק אין/וצ'ק אוט במשרד הראשי על מנת לקבל מפתח.  המלון קיבל את שמו בזכות קרבתו למוזאון הכדורגל FIFA ממש ממול.

נכון ליום כתיבת פוסט זה, מלון הדירות מתאים לשומרי שבת מכוון שאין בו מעלית או כרטיס מגנטי לפתיחת הדלת. 

הסטודיו כולל מטבח מאובזר היטב (+ כלים, סכו"ם, מקלף, מגש חיתוך, כוסות וסירים למי שלא שומר כשרות). בין היתר מקרר גדול בו ניתן להכניס סירים, כיריים חשמלאים,  קומקום חשמלי, טוסטר, מכונת קפה.

בנוסף, יש קרש גיהוץ ומגהץ (מעולה למי שהולך לבית כנסת), פן לשיער.  חיסרון הוא היעדרות מזגן אלא מאוורר בלבד. בתוספת תשלום הילדה קיבלה מיטה מתקפלת במחיר גבוה ולא מוצדק לאור אי נוחות לישון בה.

מידע חשוב על חניה ברחובות ציריך

מי ששמע שחיפשנו במשך 4 שעות חניה בציריך, לא האמין לי. כל פעם חשבנו, נו סיבוב אחרון ובכל זאת לא מצאנו חניה. אירוע במרכז העיר גרם לחסימת כבישים ותפיסת כל חניה ציבורית. אולם זו לא הסיבה היחידה. שיטת החניה בציריך די מסובכת וגם כשיש חניה פנויה היא אסורה לשימוש. הינה הפתרון שיעזור ביום יום אבל בעיקר למי שצריך להשאיר את הרכב ללא תנועה יותר מ-3 שעות כמו שיש שבת.

מי שצריך להשאיר את הרכב שלו לחניה בשבתות, שיסע ישר למשרדי המשטרה בעירייה לרכוש תו חניה פר יום לאזור כחול. אזור כחול הוא מנוי לחניה ציבורית בעלות של 15 פרנק שוויצרי ליום. חניה לבנה היא פרטית וצהובה היא לעסקים.

לא די להחזיק תו חניה, הוא לא מבטיח למצוא מקום חניה… וזו עיקר הבעיה. תושבי העיר המחזיקים תו חניה כחול מנוי חודשי ולא יומי, לא משחררים כל כך מהר את החניה שלהם ומעדיפים לנסוע בתחבורה ציבורית או אופניים. 

טיול רגלי מסביב לאגם ציריך

באותו סוף שבוע, תחרות Iron Man  התקיימה בעיר. כתוצאה מזה רוב הרחובות היו חסומות ובחיפוש אחר דרכים חלופיות גילינו אזורים וגנים יפים בשולי הדרך.

חוויות האכלת ברווזים וברבורים שונים, הוא רגע קסום לכל הילדים וגם למבוגרים.

התיישבנו על שפת הנהר, שפה בשיפוע ולאט לאט הבת שלי ירדה לכיוון הברווזים והברבורים … קרוב, ועוד יותר קרוב ואז קרוב מדי ו…. פוף החליקה לתוך המים!! רגע לא נעים בין מבוכה לצחוקים.

התיישבנו בדשא שתתייבש. המקום משמם עבור השוויצרים כחוף "ים" לחלוטין. הם מגיעים עם מתנפחים, מגבות ובגדי ים ונכנסים לשחות.

מה שהכי הדהים אותנו: זה השקט!!

אגם ציריך

מקום מפוצץ באנשים היושבים בשמש בדשא ולא שמענו כלום.. לא מוסיקה מזרחית בפול ווליום, לא קליפות גרעינים על הרצפה ולא הייתה איזה אימא שצרחה על הילד שלה ממרחק קילומטר: הרצלללללל!  (נכון מדמיינים 😉)… הכול נעשה באווירה כל כך נינוחה שפשוט היה תענוג…

רגע ההפתעה והכאב מהנפילה חלפו, והחליטה הבת שלי לעשות כמו רוב הנוכחים, ופשוט להיכנס לשחות עם ברבורים. חוויה חדשה עבורה מלווה בחששות בהתחלה שתותקף על ידי ברבור שהתקרב. בעלי התחיל לכוון אותם לכיוון אחר בעזרת מקלות בייגל שהבנו עבורם להאכיל אותם. והוא ירד לאט  … ולאט… עד ש…. ספליש ספלאש!!!  החליק גם הוא והמשיך להתדרדר עד לבית החזה לתוך המים. במזל הנייד שלו היה אצלי אחרת היה מרסק אותו בעת החיתה.

אז זהירות!! כי במהלך השעה שהיינו שם, החליקו למים ככה עוד 3 תיירים.

בדרך חזרה, פגשנו את הפולקלור הספונטני שסיפרתי עליו בתחילת הפוסט. מול הנמל, חצינו פיאצה ענקית.  במרכזה, מתחת לעצי אורן יפיפיים, גזיבו עגול. בתוכו אנשים רקדו בזוגות ואלס וטנגו לצילי המוזיקה. איזה דרך נפלאה להעביר את סוף היום!!

עוזבים את ציריך וחוזרים לישראל

גם את הערב האחרון שלפני הטיסה חזרה לארץ, בילינו בציריך.

הטיסה שלנו תוכננה לשעה 10:00 בבוקר לכן סגרתי מלון באזור שדה התעופה של ציריך בשם B&B Hotel Zürich Airport Rümlang.

מלון עם חדרים מרווחים מאד הכולל מזגן ומתאים כמובן ללילה לפני טיסה או לנחיתה מאוחרת בלילה.

אחרי תקופה ארוכה שלא אכלנו אוכל חם, החלטנו להתפנק במסעדה הכשרה  Olive Garden. (* יתכן ששם המסעדה הוחלף ל: florentin rest).

עברנו בידוק בטחוני בכניסה מכוון שזה נימצא במרכז קהילתי יהודי.

המקום מאד מזמן ומעוצב יפה. יש מבחר מעניין של מנות ולא יקר יחסית למסעדה גורמה.

הילדה הזמינה שניצלונים וצ'יפס (ברור). לנו המבוגרים הזמנו דג סלומון עם ארטישוק בטריאקי. וסלט אטריות תפוז. מנה מעניינת מאד וטעימה.  

חוזרים לארץ

מכוון שהטיסה שלנו באל-על, מספר שדות תעופה בינלאומיים מוגבל וחזרנו מ- Zurich Airport ציריך. עזבנו את המלון בשעה 7:30

ונסענו לכיוון השדה.  מיד עם תחילת הנסיעה, בעלי התלונן שהגוף שלו תפוס ואינו יכול לנשום. ניסיתי להבין מה יש לו. כל הסרטים הכי שחורים עברו לי בין רגע…. ולא! רק שלא נסיים את הטיול הזה בבית חולים. נכנסתי לפניקה. הוא לא הצליח להרים את היד לסובב את ההגה וחשבתי לעצמי מה עכשיו התקף לב שנייה לפני שממריאים!!
תעצור רגע בצד… לא! .. אצליח להגיע….התעקש.
לא ! תקשיב לי תעצור בצד רגע .. ביקשתי.

אלא היו ה-8 דקות נסיעה הכי ארוכות בחיי, כאשר הוא הבטיח שזה רק שריר שנתפס. איך שהחזרנו את הרכב לחניון חברת השכרה, פתחתי את המזוודות וחיפשתי משכך כאבים בטיפות. ההשפעה הייתה מיידית והכאב היה כתוצאה ממסע כומתה שעשינו ב-14 יום האחרונים.  (איך לא? חתירה וסחיבת התיקים במשך שבועיים).

נמל התעופה של ציריך גדול מאד – ומסורבל מאד להבדיל מהשדה בישראל. קל ללכת לאיבוד ותורים בעמדת מודיעין ארוכים אך מהירים. 3 שעות הגעה מראש שחישבנו לא הספיקו לנו להיכנס לחנויות הדיוטי שבשדה.

נמל תעופה ציריך

חסכו זמן והזמינו כרטיסים לאטרקציות שונות בציריך ומסביב לה מכאן

טיפים קטנים לדרך

  • שוויץ מדינה מאד יקרה. עדיף לדעת מראש ולא להתבאס. יוקר המחיאה כולל בגדים, ירקות וכו'… אבל אם נשווה לישראל, מדובר בכמעט אותם מחירים.
  • מזג האוויר של שוויץ שונה מאד משאר אירופה ואפילו שונה מעיר לעיר…. במיוחד כשעולים להרים . לא שכוח בכל זאת בגד חם גם בחודש יולי. תמיד לקחת בתיק בגד חם ובגד ים עם מגבת חוף.
  • מתכננים פארק חבלים, אומגה או טיול אופניים. אל תוותרו על ביטוח אקסטרים. אם יודעים מראש באיזה יום הפעילות, ניתן לעשות תוספת אקסטרים ליום ספציפי ולא לכל התקופה מה שמוזיל את המחיר של הביטוח.
  • מקום המלון: כמה שיותר קרוב למקום בו תרצו לנסוע. אין לכם מושג כמה נסיעה של שעה וחצי הלוך חזור מתישה במדינה הזו (סיבובים עליות ומנהרות) וחבל לא לנצל כל דקה מחוץ לרכב.
  • תחבורה ציבורית : למי שמעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית (ובשוויץ עדיף ומומלץ מאד) ניתן לרכוש את כרטיס הPASS שנותן המון הנחות גם לאטרקציות היקרות במיוחד.
  • להוזיל את השהות בציריך, מומלץ לקנות ZürichCARD המקנה כניסה חופשית למרבית המוזיאונים של ציריך, הנחות בחנויות, הטבות במסעדות ונסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה הציבורית של ציריך, כולל רכבלים ושייט באגם. הכרטיס תקף ל-24 שעות או ל-72 שעות, ומחירו 24 פרנק שוויצרי או 48 פרנק שוויצרי בהתאמה. את הכרטיס ניתן לרכוש בסניפי לשכת התיירות של ציריך, בתחנות הרכבת בציריך ובסביבתה ובחלק מהמלונות.
  • אפליקציה מאד שימושית להסתדר עם שעות רכבת, אוטובוסים וכו'… בשם SBB שניתן להוריד לכל נייד. 
  • טיפ שירותים: להבדיל מאיטליה בה אין בשום מקום שירותים ציבוריים, בשוויץ יש שירותים ציבוריים בחינם בכל פינה. בתחנות רכב כן תתבקשו לשלם לשירותים ציבוריים ומחיר די גבוה.  
  • חניה לבנה בחינם בימי ראשון (בהתאם להערות נוספות על מכשיר התשלום) ובחינם בין השעה 20:00 עד 08:00 למחרת.
  • הבאתם איתכם מכשיר חשמלי ואין לכם מתאם? לגשת לפקיד קבלה ולבקש מתאם. תמיד יש להם . מלונות מסוימים יבקשו לגבות פקדון עד החזרת המוצר.
  • רוב בתי מלון בשוויץ לא כוללים חניה, גם אם במפרט רשום שיש חניה, התשלום הוא בתוספת. תוודאו היטב לפני שסוגרים.
  • להכין תיק תרופות בסיסי. הכול בצ'אק ליסט שהכנתי.
  • טיפ רשימת מוצרים כשרים: לאחרונה פורסמה רשימת מוצרים כשרים משוויץ שניתן לרכוש בכל רשתות שיווק מקומית. החוברת ניתנת לרכישה בזול וזה יחסוך למי ששומר כשרות לשלם על כבודה מזוודה.

ולסיום

  • רוצים לקבל מידע מקיף יותר על מחירים, שעות פתיחה של האתרים שהוזכרו כאן ועוד רבים שניתן לבקר ב- Zurich? על מנת לא להכביד על הפוסט הנוכחי, הכנתי עבורכם מדריך כאן עם עוד אתרי בילוי רבים שלא צוינו בפוסט הזה.
  • רוצים לקבל מסלול בשוויץ במתנה? זהו הקישור לקבלת המסלול.
  • ספרו לי על משהו חדש שפספסתי או השאירו בתגובה את דעתכם על הפוסט. זה ישמח אותי מאד
  • אהבתם את הפוסט? שתפו אותו ברשתות החברתיות או צרפו חברים לעמוד העסקי לקבל עדכונים על מתנות חדשות, יעדים מומלצים ומדריכים שונים.
  • התחדשנו בקבוצה חדשה בפייסבוק. תצטרפו : כאן
  • לא רוצים לפספס פוסטים עיתידיים? תעקבו ב-RSS.
  • ואל תשכחו לנעוץ אותו ב-pinterest למועד שיבוא!

xoxo, Yael

2 תגובות

    1. תודה מורדכי
      קודם כל מתנצלת על התגובה המאוחרת – אבל תקלה גרמה לכך שלא קיבלתי התראה על תגובה 🙂
      שמחתי לקראו שאהבת ומקווה שזה עזר לך

      יעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

!Don't Miss The Fun

אהבתם את הפוסט? שתפו