my blog 

היי,

קוראים לי יעל מגלי כהן

זהו המפלט הקטן שלי בו אני מספרת, ממליצה ועוזרת לכם לבנות את הטיול המתאים עבורכם.
הבלוג ויצאתי לעולם מאפשר לכם למצוא את המידע לו אתם זקוקים על מנת למקסם הנאות במהלך החופשה שלכם

gift maps

מהו המסלול שהכי מעניין אותך?

צריכים עזרה בתכנון מסלול לטיול? במקום לבזבז זמן בניסיון הרכבת מסלול, קבלו אותו מתנה ממני ישירות למייל שלכם.

שוויץ
שוויץ
5 ימים בשוויץ, ציריך עד אינטרלקן דרך לוצרן, מותאם לשומרי כשרות
הריביירה הצרפתית
IMG_1898
6 ימים חלומיים בריביירה הצרפתית, מותאם גם לשומרי כשרות
אגם גארדה - איטליה
תמונת נוף אגם גרדה
שבוע באגם גארדה שבאיטליה הקסומה מותאם לשומרי כשרות

ארגז הכלים למטייל

הכינו, השוו והזמינו את הטיול שלכם הודות למבחר אתרי החובה שבחרתי עבורכם

Wayaway

המשווה הטוב ביותר לטיסות

Booking

מצאו את המלון/הלינה שלכם ברחבי העולם

פאפם פאפם

חפשו והשוו השכרת רכב

passportcard

הבטיחו את עצמכם וסעו רגועים

Tiqets

הזמנו כרטיסים לאטרקציות סיורים וחוויות בלתי נשכחים

GetYourGuide

גלו את החוויות האותנטיות והבלתי נשכחות

viator

עיינו והזמנו סיורים ופעילויות מדהימים

Go City

תחסוך הרבה יותר בעת הזמנת כרטיסי pass או משולבים

bigbustours

טיילו ב- hop on hop off מסלולי אוטובוסים עם מס' עצירות

: Radical Storage

אחסנו מזוודות בכל מקום וצאו לטייל ללא מטען

KiwiTaxi

בחרו נהגים מונית ומדריכים אישיים לנסיעות שלכם

Trainline

קנו כרטיסי רכבת, בדרך הבטוחה והפשוטה

BikesBooking

השכרו אופנוע, קטנוע או אופניים בכל חלק של העולם

WeGoTrip

קבעו ושמעו סיורי אודיו במקומות הכי פופולריים

פירנצה : בחזרה לתקופת הרנסנאס

פירנצה מהווה מוקד משיכה תיירותי ממדרגה ראשונה. העיר נמצאת במרכז איטליה ומשמשת כבירת חבל טוסקנה, והיא ידועה בעיקר אודות לעושר האמנותי והארכיטקטוני שלה.

תיכננו להישאר יומיים בפירנצה.
למגיעים עם רכב, חשוב לדעת שהתנועה אסורה לכלי רכב במרכז העיר, מה שהופך מציאת מקום חניה למסובך מאוד. אזורים אלה נקראים ZTL, אזור לתנועה מוגבלת. ראו הסבר מורחב בתחתית הפוסט.
למי שלן בעיר, ההמלצה שלי היא להשאיר את הרכב בחניון המלון, שלרוב עולה כ-25 יורו ללילה, ולצאת רגלית לטייל בעיר. לא תמצאו חניון ציבורי במחיר זול יותר, למעט אם עשיתם מנוי למספר ימים בחברת חניונים.

היום הראשון בפירנצה

המלון:

בחרנו במלון בסגנון עתיק יחסית – "Hotel Arizona" , במיקום קרוב לבית כנסת הגדול של פירנצה. "Hotel Arizona" אינו מלון כשר, אך בגלל מקומו הוא מספק לאורחים המבקשים ארוחת בוקר כשרה, הכוללת מצרכים באריזה מישראל (מצות, קרקרים ומאפים באריזה סגורה) ופירות וירקות לא חתוכים. החניה במלון בתוספת תשלום.
בגלל הקרבה, היום שלנו התחיל באתרי מורשת יהודית.

בית הכנסת הגדול של פירנצה


לאחר הריסת הגטו היהודי במרכז פירנצה, הועתקה השכונה היהודית למשכן אחר.
Tempio Maggiore Israelitico נבנה בין השנים 1874-1882, במימון אזרח יהודי מקומי שביקש להקים בית כנסת בעל אופי ויופי דומה למבנים אחרים בפירנצה. לבית כנסת כיפת גג מנחושת מחומצנת  בצבע ירוק בהיר, המאפשרת לכיפה להתבלט על רקע קו הרקיע של העיר.

בית הכנסת הגדול של פירנצה

הפנים מציג תחלופה מדהימה של שכבות גרניט וטרוורטין, עם שלוש קשתות גדולות הממסגרות את הכניסה. רצפות השיש, הפסיפסים, הקירות המצוירים ביד וחלונות הוויטרז' – הופכים אותו למרחב יפה למראה. במהלך המלחמה השתמשו הנאצים בבית הכנסת כמוסך צבאי וניסו לפוצץ אותו במהלך נסיגתם,  אך בית הכנסת נותר ללא נזק רב.

המוזאון היהודי הוקם  בשנת 1981,  והוא ממוקם בקומה הראשונה של בית הכנסת, בחדר גדול המחולק לשני חלקים: האחד – אוסף תמונות ועדויות איקונוגרפיות על חייהם של יהודי פלורנטין, והשני- חפצי פולחן יפים מאוד, בפרט כלי כסף ורקמה.

הכניסה לבית הכנסת בתשלום ולאחר ריקון כל החפצים. אין אישור להכניס מצלמות וחל איסור מוחלט לצלם, גם עם נייד. אם תיתפסו מצלמים,  תמצאו את עצמכם מלווים לדלת על ידי שני שוטרים איטלקיים העומדים קבע בכניסה.

לאחר מכן נעזרנו בגוגל MAPS  שניווט אותנו ברחבי העיר המשגעת, בה כל כך כיף לטייל. כל סימטה, כל שער למבנה, או סתם כיתוב ברצפה, הם סיבה טובה לתמונה.

פירנצה

Piazza Santa Croce ו-Basilique Santa Croce

הפיאצה היא אחת הכיכרות הגדולות והמפורסמות ביותר של מרכז פירנצה. בצד הדרומי של הכיכר שוכן Palazzo dell'Antella, מבנה ארוך עם חזית מעוטרת באיורים מדהימים, אך הם נהרסו קליל עם הזמן.
בזיליקת סנטה קרוצ'ה, הכנסייה הפרנציסקנית הגדולה בעולם, משקיפה על הפיאצה.

בתור יהודייה גאה, הדבר הראשון שקופץ ממרחקים לעין, זהו המגן דוד הגדול במרכז דופן הבזיליקה. לרגע תהיתי האם מדובר בכנסייה או בית כנסת. 
חזית בזיליקת סנטה קרוצ'ה מעוטרת במגן דוד גדול שמסקרן בקלות. אז חיפשתי מה מקור עיטור זה.

Basilique Santa Croce

בשנת 1860 הוחלט להעשיר את החזית של גג הכנסייה מהמאה ה -13 בשיש פוליכרומי והעבודה הופקדה בידי האדריכל ניקולו מאטאס, יהודי מ- Ancona , ששילב את הכוכב הגדול הזה כמרכיב של תַפאוּרָה. איש לא שם לב לזהות היהודית של האדריכל, למרות שציין בחוזהו שלא יעבוד בשבתות.
כשנפטר, הוא הביך עוד יותר את הקהילה היהודית ואת הפרנציסקנים מסנטה קרוצ'ה, כדרש בצוואתו להיקבר בבזיליקה. לבסוף נמצאה פשרה: הוא קבור ממש מחוץ למעקה המדרגות הפונה לכניסה הראשית.

Palazzo dell'Antella

Ponte alle Grazie

זהו הגשר הראשון מבין שלושת גשרים החוצים את נהר ה-Arno, ולו 5 קשתות (לפני מלחמת העולם השנייה 9 קשתות). הוא גשר לתנועת רכבים והולכי רגל וממולו Ponte Vecchio המפורסם.
גשר Vecchio נבנה בשנת 1345 והוא גשר האבן העתיק ביותר באירופה. הגשר הקודם שנבנה מעץ בתקופת האימפריה הרומית, נהרס על ידי שיטפון. הוא היה גשר מאובטח שמשפחת medicis השתמשה להגיע לארמונות. הבתים התלויים נתפסו על ידי קצבים, סוחרי דגים ובורסקאים במאות ה -15 וה -16. כתוצאה מכך, הם נאלצו לארוז בשנת 1593 מכיוון שפרדיננד הראשון ממדיצ'י לא יכול היה לסבול את הריחות באזור. את מקומם החליפו בעלי מלאכה – תכשיטים וצורפים – שעדיין כובשים את הקשתות של סמל פלורנטיני הזה.
ב-1939, שלושת החלונות הפנורמיים נפתחו במרכז. הוא הגשר היחיד שלא נהרס בעת המלחמה השנייה.

Ponte alle Grazie
Ponte alle Grazie


Galleria degli Uffizi

זהו אחד המוזיאונים החשובים והמתויירים ביותר בעולם. במוזיאון 45 חדרים רצופים, מסלול התערוכה של הציורים הוא כרונולוגי ותלוי במקור העבודות המגיעות מאזורים שונים באיטליה וממדינות רבות באירופה. במוזאון מוצגות יצירות אמנות מפורסמות מאד כמו " הולדת ונוס" או " ונוס מאורבינו ".
הוא גם אחד מאותם מוזיאונים עם תורים אינסופיים. כדי להימנע מהן שלוש אפשרויות עומדות בפניך:
בהזמנת סיור מודרך תימנעו מהתורים ותוכלו לדעת את כל הפרטים אודות העבודות העיקריות של המוזיאון.
הזמנת כניסה מראש בתוספת תשלום באתר כאן
הימנעו משעות העומס. בסביבות 16:30 – 17:00 התור כבר לא ארוך במיוחד, ולפניכם קצת יותר משעה וחצי לסיים את הסיור.

Galleria degli Uffizi

למי שיש הרבה זמן ולא רוצה לשלם: יום א' הראשון בכל חודש, הכניסה בחינם, אך לא ניתן להזמין מראש. המתנה בתור חובה. מחיר כרטיס כניסה כ-20 יורו לאדם מעל גיל 18, אך משתנה מעת לעת בהתאם לתצוגות שונות. ראו למטה אופציה לרכישת כרטיס משולב למס' מקומות בפירנצה.

Fontana del Porcellino
ממוקם בלוג'יה דל מרקטו נובו, (שוק קטן) ובו אנו מוצאים את מזרקת החזרזיר (אם כי החיה המיוצגת בפסל היא חזיר בר). המזרקה היא מקום אהוב מאוד על תיירים ואזרחים מכיוון שעל פי המסורת הפופולרית, נגיעה באף החזיר מביאה מזל טוב. ההליך השלם לנבא  מזל טוב הוא להכניס מטבע לפיו של החזיר לאחר שמשפשפים את אפו: אם המטבע נופל מעבר לסורג בו נופלים המים הוא יביא מזל, אחרת לא.

פירנצה Fontana del Porcellino

Piazza della Signoria

פיאצה דלה סיניוריה, היא יחד עם piazza del Duomo, המקום התיירותי החשוב ביותר בפירנצה שבטוסקנה איטליה. צורת ה- "L" הנוכחית שלה מוקפת במספר בניינים בעלי חשיבות ועניין אדריכלי ואמנותי.

מסביב לפיאצה, Palazzo Vecchio הבניין הכי סמלי בכיכר. מול הכניסה, פסלים של אדם וחווה ודוד מאת מיכלאנג'לו (העתק) והרקולס וקקוס.

Piazza della Signoria

Loggia dei Lanzi הוא מוזיאון קטן באוויר הפתוח. על קשתותיו פסלים שונים, כגון חטיפת הנשים הסביניות ופרסאוס המחזיק את ראש "מדוזה". זה ללא ספק אחד המקומות הטובים ביותר לשבת ולנוח בפירנצה.

Piazza della Signoria

Bargello Museo

המוזיאון הלאומי ברגלו יושב מאז 1865 בארמון ברגלו, עם אוספי הפיסול הגותי והרנסנסי החשובים ביותר באיטליה ומונה 3 קומות. כניסה כ-10 יורו לאדם מעל גיל 18.

היכן ניתן לאכול כשר בפירנצה

בצמוד למלון המוזכר מעלה, מסעדה חלבית כשרה בשם Ruth's בה ניתן למצוא גם כמו סלמון טרי וקוסקוס פרווה. דעתי על המסעדה מחולקת לשניים. אבל מכוון שזוהי המסעדה הכשרה היחידה בעיר, נצטרך להסתפק בזה. הכשרות נמצאת בפיקוחו של הרב הראשי לקהילה היהודית בפירנצה.
בערב הראשון שסעדנו שם, קיבלנו מנות טובות ויחס לבבי. ביום השני, גילינו שבעלת המקום לא נמצאת אלא רק בעלה, והאירוח כנראה גדול עליו. האוכל היה בינוני ומטה והיחס לא מזמין. המסעדה פתוחה בשעות מאד מוגבלות וסוגרת בשעה 21:00.

מקומות נוספים בהם ניתן למצוא מוצרים כשרים הם:

Kosher Market  שברחוב Via dei Pilastri, 7a/r, ממוקם ליד בית הכנסת הגדול ומקום נהדר לעצור בו לארוחת צהריים. סופרמרקט זה מוכר מגוון מוצרים כשרים וארוחות מוכנות חמות שניתן להזמין. תפריט הכריכים הנרחב שלהם פופולרי בקרב תיירים רבים ומקומיים כאחד. כמו כן תוכלו למצוא גבינות מקומיות כשרות.
עדכון: כרגע הסופר סגור ויש להתעדכן באתר אם נפתח מחדש.

אופציה נוספת לאוכל כשר היא בית חבד, שנמצא בצמוד לסופר. בבית חב”ד ניתן להצטרף לארוחות של שבת.

אטליז Polleria Giovannino שברחוב Via dei Macci, 106, מוכר מגוון של בשרים כשרים. מעבר לבשרים, יין כשר ומגוון מוצרים אחרים זמינים לרכישה.

בשוק סנט אמברוג’ו (Sant’Ambrogio Market) שנמצא במרחק 5 דקות הליכה מבית הכנסת, בכתובת Piazza Lorenzo Ghiberti, ישנו קצב נוסף בשם Macelleria Falsettini המציע בשר כשר עם משגיח מקומי שנוכח במקום.

היום השני

היום אנחנו עוזבים את פירנצה, אבל ביקשנו להשאיר את הרכב בחניה לכמה שיותר זמן. בחצי הראשון של היום, המשכנו לבקר באתרים מרכזיים בלב העיר.

Galleria dell'Accademia Florence

עם אוסף גדול של פסלים, ציורים וכלים מוסיקליים, גלריית האקדמיה מפורסמת בהצגת באחד הפסלים המפורסמים ביותר בכל הזמנים: דוד מאת מיכלאנג'לו.
בעניין רכישת כרטיסים, עקבו אחר אותן הנחיות למעלה. זוהי גלריה עם תורים ארוכים מאד.

פסל David

פסל שיש לבן בגובה 5.17 מטר המתאר את דוד לפני שהתעמת עם גוליית. הפסל יוצר בין השנים 1501-1504 בבתי המלאכה של בית האופרה של דואומו. כשהושלם הועבר לשערי פונטה וקיו בפיאצה דלה סיניורה.
כדי להגן עליו מפני תופעות מזג אוויר, הוא הועבר לאקדמיה בשנת 1873.

Cathédrale Santa Maria del Fiore

הקתדרלה הזו בסגנון גותי מרשימה במיוחד! אורכה 155 מטר. לפיכך הייתה זו במשך כמה מאות שנים הקתדרלה הנוצרית הגדולה בעולם, לפני שהאפיפיורות החליטה להגדיל את בזיליקת פטרוס הקדוש ברומא לגדולה מהקתדרלה בפירנצה. החזית ראויה לציון. הפלטות השיש הצבעוניות, הפסיפס, הפסלים הרבים נותנים רושם של עוצמה, אך ללא כבדות. גם דלתות הארד ראויות לתשומת לב. אפשר לחוות אכזבה מסוימת כשנכנסים לבטן הקתדרלה העצומה הזו, מכיוון שהצניעות הפנימית שלה מנוגדת בחדות לשפע החיצוני.
בכל אופן, תצטרכו 3 כרטיסים על מנת לבקר בכל חלקיה של הקתדרלה. ניתן לקנות כרטיס משולב. שימו לב שהכניסה לדואומו בלבד בחינם.

Cathédrale Santa Maria del Fiore
Cathédrale Santa Maria del Fiore

battistero di San Giovanni

ממוקם בפיאצה דל דואומו, מערבית לקתדרלת סנטה מריה דל פיורה. זהו בית טבילה מתומן משיש בגוונים  לבן וירוק עם גג פירמידה. הוא ידוע במיוחד בשלושת השערים שלו, ליתר דיוק דלתות הארד, שיוצרו בזמנים שונים ומעוטרים בתבליטים. שווה במיוחד להתעכב על המאיירים את התנ"ך.
מול הקתדרלה ממוקם השער המזרחי, המפורסם ביותר, והמכונה שער גן עדן על ידי מיכלאנג'לו.

עשרת הלוחות נקראים משמאל לימין ומלמעלה למטה, מאדם וחווה ועד שלמה המלך ומלכת שבא, דרך קין והבל, תיבת נוח, עקדת יצחק, לוחות הברית וכו'..
רבים מגיעים ומסיירים במקום אך לא שמים לב שדווקא במקום הזה, סמל לנוצריות –  מסופר על העם היהודי.

Piazza della Repubblica

היא אחת הרחבות החשובות ביותר בפירנצה, ממוקמת במקום הגטו היהודי הישן. חלק מהפיאצה הנוכחית שימשה בעבר כשוק מכיוון שזו הייתה הנקודה החשובה ביותר בעיר מבחינה מסחרית, פוליטית וחברתית.
כיום הכיכר היא מקום פופולרי עבור פלורנטינים ותיירים. היא מוקפת בניינים עתיקים וסמטאות צרות. המבנה החשוב כאן היא הקשת המרשימה .

Palazzo Medici Riccardi

בית המגורים הראשון של מדיצ'י, ארמון Médici-Riccardi הוא אב הטיפוס של ארמון הרנסנס בפלורנטין. החזית הכפרית המרשימה בגודלה , מכוערת וחסרת החן ( ניראה לי שיש סתירה בין מרשימה לבין חסרת חן….מרשימה בגודלה ומכוערת, מסתירה בפנים חצר מקושתת אלגנטית ,יפה ומפתיעה.

Palazzo Strozzi

ארמון סטרוצי הוא יצירת מופת של אדריכלות הרנסאנס האיטלקית, ומשקיף על כיכר סטרוצי, מבלי להיות צמוד לכל בניין אחר. בדומה לארמון הקודם, החזית המסיבית מסתירה רחבה עם עמודים מרשימים, שהפכה עם השנים לפינה קסומה עם בתי קפה ותצוגות שונות.

הזמן עובר מהר כשנהנים ומהר רצנו לכיוון המלון חזרה, לאסוף את הרכב ולנסוע לאזורים המרוחקים ממרכז פירנצה.
לאוהבי גינות ווילות יפות מס' אופציות. תקדישו להן לפחות חצי יום, ונצלו כרטיס כניסה משולב. הכניסה האחרונה היא תמיד 45 דקות לפני הסגירה. שימו לב לשעות פעילות.

Giardino Torrigiani

זהו הגן הנסתר היפה ביותר בפירנצה. גן טוריגיאני משתרע על פני  17 דונם של גנים מרהיבים, הממוקם בלב פירנצה. בגן בוטני מפורסם זה, תוכלו למצוא עושר יוצא דופן של מיני עצים וצמחים מכל חלקי העולם, חממות ישנות וחדשות. במקום ניתנים גם  שיעורי גינון וציור.
ניתן לסייר בגנים בליווי הבעלים של המקום.

Boboli Giardino

הגן, שנבנה על הגבעה, שמקבל יותר מ -800,000 מבקרים מדי שנה, מדהים לא רק בערכו ההיסטורי ובנופיו, אלא גם באוסף הפסלים הרומאים והפלורנטיניים. הוא נגיש דרך החצר של פלאצו פיטי או דרך פורטה רומנה.
לגן Boboli   יש שני מסלולים עיקריים:
השביל הראשון הוא ישר, עליו אנו מוצאים נימפאום, תיאטרון, מזרקת נפטון ופסל אלת המזל. השביל השני בתוואי זיגזג ומוביל אותנו למערות רבות.
ניתן לקנות כרטיסים לסיור משולב עם מוזאון החרסינה או גני בארדיני. סיור מודרך הוא אופציה נוספת.

Museo delle porcellane

המוזאון ממוקם ב"קזינו דל קבליארה ", אחת הנקודות הגבוהות ביותר בגני בובולי. החרסינות המוצגות מגיעות מתוצרת אירופה המפורסמת ביותר, ומוצגים נדירים הסיניים והיפנים.

Pallazo Pitti

ארמון ענק בסגנון הרנסנס משנת 1458.  עם הזמן הוא הופך לתיבת אוצרות של ממש, עם דורות עוקבים שצוברים ציורים, צורפים, תכשיטים ומוצרי יוקרה אחרים. בארמון פיטי נמצאים מוזיאונים וגלריות רבים.
אוסף הציורים מונה כעשרים חדרים מעוטרים בציורי קיר ולוחות  אשליה אופטית (trompe-l’œil).
גם כאן, כמו בבית כנסת הגדול, אסור לצלם.

Giardino Bardini

עם פנורמה ונופים עוצרי נשימה המשקיפים על פירנצה,  גני בארדיני מפואר ביופיו. באביב הביקור מרתק עוד יותר כאשר הורדים, עצי וסטריה ופרחים נוספים, פורחים. חניה חינם זמינה למבקרי הגן.
שימו לב: סגור ביום שני הראשון והאחרון בכל חודש

Giardino Bardini פירנצה

Piazzale Michelangelo

פיאצלה מיכלאנג'לו היא המרפסת הגדולה והמפורסמת ביותר, לנוף עוצר נשימה של פירנצה. באמצע הכיכר תראו פסל של דוד מיציקת ארד.
אם רוצים לצלם תמונות יפות, אני ממליצה להגיע לכיכר לפני 12:00 בצהריים, או עם רדת החשכה, אחרת יש צורך להילחם בקרני השמש.
כמו כן, ניתנת האפשרות להתנסות בנהיגת Ferrari ולהשכיר לשעה את הרכב.

Piazzale Michelangelo פירנצה תצפית
Piazzale Michelangelo פירנצה תצפית

Villa Medicea di Castello

הוילה ממקומת ממוקם באזור ההררי של קסטלו בפירנצה. כיום לא ניתן לבקר בתוך המבנה, אך הגנים פתוחים לקהל הרחב בחינם. מקום שקט ומבודד לעצור בו לעשות פיקניק ולנוח.

Villa Medicea di Castello פירנצה

מכאן תכננו לעזוב את פירנצה ולנסוע לבולוניה במרחק של כשעה וחצי.

פרינצה

טיפים:


לחפש ולרכוש את הכרטיסים המשולבים שמאפשרים כניסה למס' מקומות. למשל כרטיס יחיד למשך 5 ימים רצופים לאופיצי, ארמון פיטי וגני בובולי.
למגיעים עם רכב לפירנצה, להשאיר את הרכב בחניית המלון. לרוב החניה בתוספת תשלום גם במלון אבל בעלות זולה יותר.
למי שלא תכנן טיול ארוך בפירנצה, ההמלצה שלי היא לחפש free walking tour. קיימות מס' חברות מעולות.

רכשו מראש את firenze pass או הזמינו כרטיסים לאטרקציות מרכזיות מהקישור כאן.

ולסיום

אהבתם את הפוסט? שתפו אותו ברשתות החברתיות או צרפו חברים לעמוד העסקי לקבל עדכונים על מתנות חדשות, יעדים מומלצים ומדריכים שונים.
רוצים לקבל מידע מקיף יותר על מחירים ושעות פתיחה של האתרים שהוזכרו כאן ועוד אתרים רבים שניתן לבקר באזור פירנצה? אשמח להכין לכם מסלול מותאם אישית עם כל המידע שיאפשר לכם לטוס בראש שקט.
ספרו לי על משהו חדש שפספסתי או השאירו בתגובה את  דעתכם על הפוסט. זה ישמח אותי מאד 🙂
גילוי נאות : פוסט לא ממומן. לשיתופי פעולה ניתן ליצור עימי קשר.
לא רוצים לפספס פוסט? מומלץ לעשות מנוי באמייל. מבטיחה לא להעמיס בדיוור.


התחדשנו בקבוצה חדשה בפייסבוק. תצטרפו : צלם לי טיול
לתמונות נוספות כנסו לחשבון האינסטגרם שלי
ואל תשכחו לנעוץ את הפוסט ב-Pinterest!

פירנצה - בחזרה לתקופת הרנסנאס

נסיעה טובה,
Yael

2 תגובות

  1. פירנצה היא עיר מקסימה.
    הייתי שם פעם אחת למשך 3 ימים ובהחלט יש סיבות לבקר שוב.

    ממליץ לתקן לפחות את "איכן" ל-"היכן"…

    1. תודה מוטי על תגובתך.
      מה שמצחיק כשאני מכינה מחדש את הפוסטים האלה מהעבר כמובן, אני מגלה עוד ועוד מקומות שפספסתי…
      ורוצה לחזור.
      איך מספיקים הכל חחחח
      ותודה על התיקון, לא משנה כמה הגהה עושים תמיד משהו נעלם מהעין
      המשך יום מקסים
      יעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

!Don't Miss The Fun

אהבתם את הפוסט? שתפו