my blog 

היי,

קוראים לי יעל מגלי כהן

זהו המפלט הקטן שלי בו אני מספרת, ממליצה ועוזרת לכם לבנות את הטיול המתאים עבורכם.
הבלוג ויצאתי לעולם מאפשר לכם למצוא את המידע לו אתם זקוקים על מנת למקסם הנאות במהלך החופשה שלכם

gift maps

מהו המסלול שהכי מעניין אותך?

צריכים עזרה בתכנון מסלול לטיול? במקום לבזבז זמן בניסיון הרכבת מסלול, קבלו אותו מתנה ממני ישירות למייל שלכם.

שוויץ
שוויץ
5 ימים בשוויץ, ציריך עד אינטרלקן דרך לוצרן, מותאם לשומרי כשרות
הריביירה הצרפתית
IMG_1898
6 ימים חלומיים בריביירה הצרפתית, מותאם גם לשומרי כשרות
אגם גארדה - איטליה
תמונת נוף אגם גרדה
שבוע באגם גארדה שבאיטליה הקסומה מותאם לשומרי כשרות

ארגז הכלים למטייל

הכינו, השוו והזמינו את הטיול שלכם הודות למבחר אתרי החובה שבחרתי עבורכם

Wayaway

המשווה הטוב ביותר לטיסות

Booking

מצאו את המלון/הלינה שלכם ברחבי העולם

פאפם פאפם

חפשו והשוו השכרת רכב

passportcard

הבטיחו את עצמכם וסעו רגועים

Tiqets

הזמנו כרטיסים לאטרקציות סיורים וחוויות בלתי נשכחים

GetYourGuide

גלו את החוויות האותנטיות והבלתי נשכחות

viator

עיינו והזמנו סיורים ופעילויות מדהימים

Go City

תחסוך הרבה יותר בעת הזמנת כרטיסי pass או משולבים

bigbustours

טיילו ב- hop on hop off מסלולי אוטובוסים עם מס' עצירות

: Radical Storage

אחסנו מזוודות בכל מקום וצאו לטייל ללא מטען

KiwiTaxi

בחרו נהגים מונית ומדריכים אישיים לנסיעות שלכם

Trainline

קנו כרטיסי רכבת, בדרך הבטוחה והפשוטה

BikesBooking

השכרו אופנוע, קטנוע או אופניים בכל חלק של העולם

WeGoTrip

קבעו ושמעו סיורי אודיו במקומות הכי פופולריים

ורונה – להרגיש שוב בירח דבש

ורונה היא עיר באזור צפון איטליה,  עיר עתיקה מימי הביניים שנבנתה ושוכנת בין נהר Adige המתפתל ואגם גארדה. היא מפורסמת בזכות היותה תפאורה של המחזמר "רומיאו ויוליה" מאת וויליאם  שייקספיר. ורונה היא מרכז שוקק, שליבו נשלט על ידי האמפיתיאטרון הרומי, השלישי בגודלו ששרד  – וכיום משמש למופעי אופרה. באמצע ימי יולי, ורונה חמה וצפופה. הגענו אליה אחר נסיעה של כמעט שעתיים. החלטנו לשים את המזוודות בשמירת חפצים במלון וגילינו מקום משגע וחלומי. פרטים ותמונות בהמשך.

נסענו למרכז העיר התוסס, וכמו בעיירות נוספות באיטליה, היה לנו מאד קשה למצוא היכן לחנות. ורונה מאד מזכירה את פירנצה… כאילו העתק העבר.

Casa di Giulietta

הבית של ג'ולייט (ממוקם Via Capello 23) אמור להיות הבית בו גרה ג'ולייט (אתם יודעים, מסיפור האהבה המפורסם של שייקספיר רומיאו ויוליה). למעשה, מרפסת הבית הייתה המקום בו שני האוהבים הצהירו על אהבתם זה לזה. כיום הבית הוא אחת האטרקציות המרכזיות בוורונה ומקבל אלפי תיירים מדי שנה, כולם רוצים לראות בעצמם את המקום הרומנטי הזה. הבית מילא חלק מרכזי בסרט "מכתבים לג'ולייט" (משנת 2010), מה שהפך את המקום למפורסם עוד יותר. הבית של ג'ולייט הוא בניין גותי מדהים מהמאה ה14 בוורונה. אבל, כמו סיפור האהבה הבדיוני, גם ביתה של ג'ולייט הוא בדיה. הבית של ג'ולייט היה למעשה בבעלות משפחה עם שם דומה, משפחת קפלו. הם מכרו את ביתם לעיר בשנת 1905. המרפסת האיקונית נוספה בשנת 1936 בכדי לסייע בהחזקת אגדת ג'ולייט. היא עוצבה מסרקופג מהמאה ה -17.

בחצר יש פסל ברונזה של ג'ולייט עצמה. זהו עותק משנת 2014 של המקור מ- Nereo Costantini משנת 1969, שהיה כל כך אהוב והועבר למוזיאון מפאת הבלאי וכדי לשמרו. האגדה טוענת כי שפשוף החזה של ג'ולייט מביא למזל באהבה.
החצר בחינם. אבל צריך לשלם להיכנס פנימה למוזאון ולעלות למרפסת. בחוץ הגינה הקטנה צפופה. למי שחפץ להצטלם על המרפסת, מחכה לו תור ארוך. 


קירות מסדרון הכניסה לחצר ביתה של ג'ולייט היו בעבר לרשות אלה שרצו לכתוב הקדשה לאהובם או מסר רומנטי.
היו כל כך הרבה כתובות גרפיטי על "קיר האהבה", שהיה צורך לחדש את פני השטח מספר פעמים בשנה. מנהג נוסף – האוהבים מדביקים את מכתבי האהבה על קיר הלבנים שמתחת למרפסת של ג'ולייט ומשתמשים בדרך כלל במסטיק. מועצת העיר ורונה קבעה צו האוסר על הדבקת פתקים על הקירות וגם הטלת קנס של 500 יורו למפר, אך למרות זאת מתקשה לדכא את מסורת.

 Piazza delle Erbe

פיאצה דלה ארבה, או כיכר העשבים, ממוקמת בסמוך לאתר הקודם. הוא שימש כפורום העיירה בתקופת האימפריה הרומית. כיום, זהו מקום מפגש, שוק ובית הממשל של העיר. במשך מאות שנים שימש מרחב ההתכנסות כלב הקהילה.
אחד המאפיינים היפים ביותר בפיאצה הוא מדונה ורונה, פסל רומי מהמאה ה -14 שראשיתו בשנת 380 לספירה. בנוסף, מקיפים את הפיאצה מבנים מפוארים, כמו Casa Mazzanti, מעוטרים בציורי קיר יפהפיים.
מגדל del Gardello , מגדל שעון שנבנה בשנת 1370 ממוקם ממש ליד Palazzo Maffei. בשנת 1421 נוסף לוח שעון למגדל הפעמונים כדי להראות לאזרחים את הזמן הנכון.

פסל האריה המכונף, מול ארמון קולוניה די סן מרקו, הוקם על ידי הוונציאנים ושימש כסמל כוחה של ונציה.
בכיכר נמכרים עשבי תיבול, בגדים, כיבוד ופריטי מזכרות. חלק מהמבנים האחרים בפיאצה כוללים את המגדל Lamberti, המגדל הגבוה ביותר בורונה, בכיכר העירונית. מבנים אחרים כוללים את Domus Mercatorum, ביתו של לשכת המסחר וארמון Maffei, מבנה בארוק המעוטר בפסלי אלים רומאיים.

Piazza dei Signori

פיאצה dei Signori, יחד עם Piazza delle Erbe ו- Piazza Bra, היא אחת הכיכרות החשובות והמשמעותיות ביותר, מבחינה היסטורית ואמנותית, של העיר ורונה וממוקמת ממש מאחור הפיאצה delle Erbe. זהו מקום מקסים ואלגנטי, הנחשב מסיבה זו "המבואה של ורונה".
סגנון וגיל שונה של הארמונות סביב פיאצה דיי סיגורי הופכים את הכיכר למעין מוזיאון אדריכלות באוויר הפתוח המשלב סגנון רומנסקי, גותי עם קבר Arche scaligere, בסגנון הרנסנס עם Loggia del Consiglio והארמון del Capitano, והצורות הקדם-ניאו-קלאסיות של Domus Nova.
במרכז הכיכר, פסל של דנטה מזכיר את הכנסת האורחים שקיבל המשורר שבע השנים בעת שבילה בוורונה.

הגשרים של ורונה

ורונה, כאמור, יושבת מסביב לנהר Adige המתפתל הנחצה במספר גשרים ששניים מהם לא כדאי לפספס. אומנם מרחק הליכה רב בין גשר לגשר אבל ההליכה על שפת האגם מהנה מאוד.

Ponte Pietra, שבעבר נקראה גם "גשר השיש", הוא אחד הגשרים העתיקים ביותר בעיר. ביסודה של ורונה בשנת 90 לפני הספירה חצה כאן גשר עץ את נהר אדיג'ה, שהוחלף בגשר אבן על ידי הרומאים. בימי הביניים הגשר נהרס מספר פעמים על ידי שיטפונות ונבנה מחדש פעם אחר פעם. לאחר שהושמד שוב במאה ה -16, נבנה הגשר בן חמש הקשתות שנראה כיום. הפעם האחרונה בה נהרס גשר פייטרה הייתה בשנת 1945 כאשר חיילים גרמנים פוצצו אותה בנסיגתם. הגשר הוחזר לתפארתו לשעבר בשנת 1959.

Ponte di Castelvecchio מקבל את שמו מפני שמחבר את הטירה מימי הביניים בעיר לגדה השמאלית של אדיג'ה. זהו גשר מפואר, והישג נועז של הנדסה בימיו, עם למעלה מ -48 מטרים של קשת המכוונת את הזרמים של נהר Adige, ושתי קשתות קטנות יותר שהן 29 ו -24 מטר. מיד לאחר המלחמה הקשת נבנתה מחדש זהה לזו המקורית, תוך שימוש ככל האפשר בחומרים המקוריים.

בשלב הזה החלטנו לחזור למלון לקבל את החדר ולהתרענן קצת.

Villa Quaranta Tommasi – מלון בורונה

מלון וילה קווארנטה טומאסי היין והספא מוקף בגנים יפהפיים, עם קפלה מימי הביניים ואגם קטן, וממוקם בין ורונה לאגם גארדה. מסעדת המלון ממוקמת בווילה עתיקה שראשיתה במאה ה -17 עם ציורי קיר מקוריים וריהוט עתיק. אורחי המלון ייהנו במיוחד, מאזור הספא הגדול – המזמין להרבה שעות מנוחה, חדר הכושר, בריכה מקורה ובריכה נוספת  באזור הספא. המלון הוא יעד המתאים לכל הטעמים, לירח דבש מפנק או למשפחה עם ילדים.

לא היינו מכירים אותו לולא האובר-בוקינג במלון שבחרנו מלכתחילה. שבוע לפני הטיסה קיבלתי מייל מהמלון שמולו סגרתי שיש תפוסה מלאה והוא מפנה אותנו למלון אחר ואל דאגה לא נתאכזב. מחוסר זמן לא נכנסתי לבדוק לאיזה מלון הועברנו וביום הצ'אק אין, נעצרה נשימתי מיופי ופאר המלון. אבל אין כמו תמונות להמחיש.

אחרי קפיצה לבריכה החיצונית, ארוחת ערב מוקדמת, חזרנו למרכז ורונה להמשיך לגלות את העיר. מזג האוויר כבר נעים יותר והרבה פחות לח ודביק. חשוב לציין שהשעה 18:00 בערך והלילה יורד סביב השעה 22:00 מה שנותן תחושה שהיום לא נגמר כלל.

Piazza Bra

פיאצה Bra היא הפיאצה הגדולה ביותר בורונה, ממוקמת בשערי העיר. יש הטוענים כי הפיאצה לא רק הגדולה ביותר באיטליה אלא באירופה כולה. הפיאצה מרופדת מסעדות ובבתי קפה רבים, יחד עם כמה בניינים בולטים. מבנים היסטוריים רבים מימי קדם ועד ימינו מקיפים את פיאצה ברא.
הפיאצה מרוצפת  בשיש ורוד בחלקה. במרכז הכיכר הגדולה שולט פסל רכיבה על סוסים של המלך האיטלקי ויטוריו עמנואלה השני, השליט הראשון של איטליה המאוחדת.

בצד הצפוני של פיאצה ברא, האמפיתיאטרון הרומי בולט ומתנשא גבוה מעל הכיכר. הקשת Portoni della Brà וחלקים מחומת העיר מימי הביניים סוגרים את הפיאצה מדרום. ממש ליד חומות העיר, תוכלו לראות את הארמון המסורתי Palazzo Gran Guardia ואת המוזיאון הארכיאולוגי Lapidario Maffeiano.
בצד המזרחי של הפיאצה, Palazzo Barbieri נבנה במאה ה -19 ושימש למשרדי העירייה.

Arena של ורונה

זהו אמפיתיאטרון רומאי שנבנה במאה הראשונה. הוא עדיין בשימוש כיום והוא מפורסם בעולם בזכות מופעי האופרה הגדולים שהתקיימו שם. זהו אחד המבנים העתיקים השמורים ביותר מסוגו. צורתו האליפטית מייצרת אקוסטיקה מושלמת מכל נקודת עמידה ומאפשרת לה להכיל מספר רב של צופים.

באותו ערב היה מופע של טנור אופרה מפורסם  באיטליה והאנשים ניגשו לתפוס מקום באמפי. נדהמתי לראות את מידת ההשקעה בלבוש שלהם. הנשים הגיעו בשמלת ערב, עקבים ומאופרות –  כאילו כלות. הגברים עם חליפה מהודרת, טוקסידו וכו… ואנחנו משתלבים בנוף עם נעלי אצבע ובגדי תיירים. פשוט היה תענוג לראות את זה. כאן קלטתי ממש איזה חיים משוגעים יש לנו בארץ. השעה 19:30 וברור שהשקיעו כ-שעתיים להתכונן למופע. אצלנו בשעה כזו.. רובינו תקועים בפקק איילון!

במהלך הטיול שלנו מסביב לפיאצה, קולו של הזמר הדהד עד לבחוץ. היה מרשים ודמיינתי לי איך זה לשמוע את יצירת המופת הזו בתוך האמפי המפואר.

ורונה מתהווה כאחת הערים האטרקטיביות ביותר בצפון איטליה. וכל זה רק קפיצה קצרה מחופי אגם גארדה המדהימים שאליהם מופנה המשך הטיול שלנו.

פחות מסתדר לכם לגלות את העיר לבד ועדיפים סיום מודרך? כאן תוכלו לגלות מספר סיורים אפשריים בורונה

ולסיום

אהבתם את הפוסט? שתפו אותו ברשתות החברתיות או צרפו חברים לעמוד העסקי לקבל עדכונים על מתנות חדשות, יעדים מומלצים ומדריכים שונים.
רוצים לקבל מידע מקיף יותר על מחירים ושעות פתיחה של האתרים שהוזכרו כאן ועוד אתרים רבים שניתן לבקר באזור ורונה? אשמח להכין לכם מסלול מותאם אישית עם כל המידע שיאפשר לכם לטוס בראש שקט.
ספרו לי על משהו חדש שפספסתי או השאירו בתגובה את  דעתכם על הפוסט. זה ישמח אותי מאד 🙂
גילוי נאות : פוסט לא ממומן. לשיתופי פעולה ניתן ליצור עימי קשר.
לא רוצים לפספס פוסט? מומלץ לעשות מנוי באמייל. מבטיחה לא להעמיס בדיוור.
התחדשנו בקבוצה חדשה בפייסבוק. תצטרפו : צלם לי טיול
לתמונות נוספות כנסו לחשבון האינסטגרם שלי
ואל תשכחו לנעוץ את הפוסט ב-Pinterest!


נסיעה טובה,
Yael

6 תגובות

    1. תודה רעות
      מקווה שממש מהר נוכל לטוס שוב לאיטליה
      פשוט מאוהבת במקום הזה
      שבת שלום

  1. היי יעל
    גרמת לי להתגעגע לחו"ל בצורה מוחשית. הקורונה כבר השכיחה ממני את התחושה, ואת – עם התמונות וההסברים – החזרת אותי לזה. מחכה בקוצר רוח כבר לבקר שם.

    תודה 🙂
    נטלי
    http://www.pnimablog.com

    1. תודה נטלי
      איזה כיף לקראו כזו תגובה.
      כן כולנו מחכים שנוכל לטוס בחופשיות בלי הגבלות ובלי הפתעות לא נעימות לאחר רכישת כרטיס הטיסה.
      המשך יום מקסים

    1. יש כל כך הרבה מה לראות בעולם…. ובאיטליה גם 🙂
      סוף שבוע נעים
      יעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

!Don't Miss The Fun

אהבתם את הפוסט? שתפו