my blog 

היי,

קוראים לי יעל מגלי כהן

זהו המפלט הקטן שלי בו אני מספרת, ממליצה ועוזרת לכם לבנות את הטיול המתאים עבורכם.
הבלוג ויצאתי לעולם מאפשר לכם למצוא את המידע לו אתם זקוקים על מנת למקסם הנאות במהלך החופשה שלכם

gift maps

מהו המסלול שהכי מעניין אותך?

צריכים עזרה בתכנון מסלול לטיול? במקום לבזבז זמן בניסיון הרכבת מסלול, קבלו אותו מתנה ממני ישירות למייל שלכם.

שוויץ
שוויץ
5 ימים בשוויץ, ציריך עד אינטרלקן דרך לוצרן, מותאם לשומרי כשרות
הריביירה הצרפתית
IMG_1898
6 ימים חלומיים בריביירה הצרפתית, מותאם גם לשומרי כשרות
אגם גארדה - איטליה
תמונת נוף אגם גרדה
שבוע באגם גארדה שבאיטליה הקסומה מותאם לשומרי כשרות

ארגז הכלים למטייל

הכינו, השוו והזמינו את הטיול שלכם הודות למבחר אתרי החובה שבחרתי עבורכם

Wayaway

המשווה הטוב ביותר לטיסות

Booking

מצאו את המלון/הלינה שלכם ברחבי העולם

פאפם פאפם

חפשו והשוו השכרת רכב

passportcard

הבטיחו את עצמכם וסעו רגועים

Tiqets

הזמנו כרטיסים לאטרקציות סיורים וחוויות בלתי נשכחים

GetYourGuide

גלו את החוויות האותנטיות והבלתי נשכחות

viator

עיינו והזמנו סיורים ופעילויות מדהימים

Go City

תחסוך הרבה יותר בעת הזמנת כרטיסי pass או משולבים

bigbustours

טיילו ב- hop on hop off מסלולי אוטובוסים עם מס' עצירות

: Radical Storage

אחסנו מזוודות בכל מקום וצאו לטייל ללא מטען

KiwiTaxi

בחרו נהגים מונית ומדריכים אישיים לנסיעות שלכם

Trainline

קנו כרטיסי רכבת, בדרך הבטוחה והפשוטה

BikesBooking

השכרו אופנוע, קטנוע או אופניים בכל חלק של העולם

WeGoTrip

קבעו ושמעו סיורי אודיו במקומות הכי פופולריים

הר טיטליס ב-Engelberg הרים וגבהות

אנגלברג ממוקמת כ- 25 ק"מ דרומית לאגם לוצרן, בעמק הררי רחב בגובה של כ 1000 מטר. באנגלברג קיימת תוכנית מיוחדת הנקראת "משפחות מוזמנות" אשר מיועדת לילדים. ריצת המזחלות הקיציות ומגרש המשחקים להרפתקאות הם מעט מהדברים הזמינים עבור הצעירים.

Titlis

טיטליס הוא הר האלפים השוכן על גבול הקנטונים Obwalden ו-Bern. גובהו של הטיטליס הוא כ 3,238 מטר מעל פני הים. מדובר בפסגה הגבוהה ביותר באזור. אל הטיטליס ניתן להגיע דרך  ,Engelberg שם ממוקם אתר הרכבל המפורסם והראשון בעולם, הרכבל המסתובב. מערכת הרכבלים מחברת את אנגלברג (996 מ ') אל פסגת קליין טיטליס (3,028 מ'). המפלס הראשון (1,262 מ) ושני מפלסים נוספים ה –  Trubsee (1,796 מ) וביניים (2,428 מ).

חלקו האחרון של מסלול הרכבל מוביל מעל קרחון. בכניסה לתחנת הרכבל קיימת מערת קרחונים מוארת, במערה ממוקמים חנויות ומסעדות. טיול צוק טיטליס נפתח בדצמבר 2012, ניתן גם לבקר בגשר התלוי הגבוה ביותר באירופה. בטיול זה ניתן לצפות בנופים מרהיבים של  מרחביי האלפים.

לאור ניסיוני על הר הטיטליס, הנה מספר פרטים שחשוב לדעת. באתר קיים חניון ללא הגבלת זמן בעלות של 5 פרנק שווצרי. מומלץ להגיע לאתר מוקדם בבוקר הראות הרבה יותר טובה. מהשעה 11:00 בערך יורד ערפל כבד והראות על הפסגות ממול לקויה. כרטיס חבר מועדון swiss pass מעניק הנחות. למי שאין, כרטיס לאדם עולה 96 פרנק שווצרי, לא זול כלל. התשלום עבור הכרטיס אינו כולל אטרקציות על פסגת ההר ובמפלס של Turbsee. למרות זאת מדובר בחוויה מדהימה ביופייה וממליצה בחום לא לוותר עליה.

לאחר הסבר קצרצר…. באו נתחיל מההתחלה.

הר טיטליס

לא לקיצורי דרך!

בזמן שאנחנו הנשים המתינו בתור לשירותים, הבעל הלך לקנות כרטיסים… וסיים לפנינו!!

בעודו רוכש כרטיסים פגש בעלי מדריכת טיולים מישראל שליוותה קבוצה. לאחר שיחה קצרה, המליצה לנסוע היישר למפלס העליון של הר טיטליס ולאט לאט לרדת. בנוסף המליצה לא לעצור במפלס האמצעי, בטענה שהמפלס לא מעניין כלל. איזה מזל שלא הקשבנו לה. המפלס האמצעי היה החלק הכי כיפי של היום!

העלייה לקרונות די מהירה, אך שימו לב על כל קרון דגל מדינה, אולי תצליחו לתפוס את של ישראל.

הלכנו עם עדר לכיוון הרכבל הראשון המסתובב באירופה. המקום צפוף מאוד והשווצרים דבקים בכללים של העלאת 75 איש לקרונות ו"העמיסו" אותנו עם עוד 75 איש, כשחלקם דבוקים עם הפרצוף על הזכוכית 😊.

הטמפרטורה צנחה מ-22 מעלות במפלס התחתון ל-7 מעלות במפלס העליון של הר טיטליס, להזכירכם אנחנו בחודש יולי! בהתחלה השמש הייתה טובה אלינו וחיממה אותנו לכן לא חשנו בקור, אך עם הזמן הקור חודר לעצמות. מומלץ להגיע מצוידים במעיל מתאים.

שלג הר טיטליס

Titlis Cliff Walk

גשר הולכי רגל לאורך צוק הר טיטליס בהרי האלפים השוויצרים נבנה בגובה של 3,041 מטר מעל פני הים. מדובר בגשר התלוי הגבוה ביותר באירופה. הגשר משתרע על מרחק של 98 מטר, רוחב 0.91 מטר בלבד. אטרקציה זו חינמית. אך אם נפשך תחשוק בתמונה על הגשר,  תאלץ להיפרד מבין 12-18 יורו בהתאם לגודל התמונה.

Titlis Glacier Cave

מערת קרחונים השטופה באור כחול טורקיז עמום. האוויר במערה כה קר עד שעננים לבנים זעירים מופיעים כשנושמים. המערה היא עולם קסום של קרח בן עד 5,000 שנה. קיים מסלול ההליכה באורך של 150 מטרים כאשר חלקה בירידה של כעשרה מטרים מתחת לפני הקרחון. טיול במערת הקרחון הוא חוויה מגניבה. הטמפרטורה בתוך המערה מגיע לכ- מינוס 1.5 מעלות צלזיוס. למערה ניתן להגיע בקלות דרך פרוזדור במפלס 1 של תחנת הרי ה-Titlis או לרדת ברכבל. האטרקציה הזו ללא תוספת תשלום.

בסיום חציית הגשר, התלבטנו האם לעשות גם את האטרקציה של מערת הקרחון. עמדנו ליד הרכבל שמוביל לקרחון ופגשנו שוב את מדריכת טיולים שאז המליצה לנו לא לרדת למפלס היפה שבקרוב אמליץ עליו. המדריכה עמדה עם קבוצת הישראלים שפשוט הוציאו שם רע לישראלים בחו"ל. השוויצרים מאד סבלניים ומסודרים, כשמגיעה קבוצה רועשת אשר מתנפלת על הרכבל על מנת לעלות ראשונים, האחראי כבר לא היה סבלני ופשוט הזיז אותם אחורה.  האחראי נתן לשתי קרונות ריקים לחלוף בכדיי ללמד את הישראלים מה זה סדר וסבלנות. בבקשה תייצגו אותנו יפה בחו"ל.

מי אמר שוקולד שווצרי כשר?


אחרי 3 שעות במפלס העליון, הקור התחיל להשפיע עלינו ונכנסנו לתוך המבנה להפסקת צהריים. במבנה מרכז הקניות של חברת השוקולד השוויצרי האגדי Lindt. ניצלנו את הזמן ורכשנו שוקולדים שוויצרים מרשימת המוצרים הכשרים.

ניתן לרכוש מזכרת נחמדה (אבל לא זולה)  תמונה בעלות של כ- 40 פרנק בממוצע בהתאם לגודל. בתחנה קימת חנות סטודיו לצילום הגבוה בעולם. בחנות תוכלו להצטלם בבגדים מסורתיים, ניתן למצוא מבחר רחב של תלבושות כך שניתן ללבוש כל חליפה או שמלה בקלות מעל לבגדים שלך. קיים גם מבחר לבחירה של אביזרים כמו אקורדיונים, פרחים, מגלשיים, רובים ועוד.

Trubsee אגם הר טיטליס

מפלס הביניים של הרכבל תחנת ,Trüebsee בחלקו העליון של העירייה וולפנשיסן בקנטון נידוולדן השוויצרית, קיים אגם קטן איך מרהיב ביופיו המשקיף על הרי האלפים. האגם שוכן למרגלות הטיטליס מעל אתר הנופש הכפרי אנגלברג אשר בחורף משמש כאתר סקי.

לאחר ארוחת הצהריים, ירדנו אל מפלס הביניים, המדהים ביופיו ובאטרקציות מהממות המתאימות לילדים ומבוגרים גם יחד  כגון קפיצה מגובה, אומגה, שייט ועוד…

את עיננו משך אגם קטן שבמרכז המפלס. באגם ניתן לעשות שייט בחינם, אך גם תמורת סכום סמלי אם רוצים. פחדתי מאוד לעלות על הסירה, הבאתי איתי לטיול ציוד צילום יקר מאוד ולכרטיס זיכרון לא היה לי גיבוי במידה ויירטב. בסופו של דבר החלטתי שחשוב לי יותר ליהנות מהרגע ויצאנו לדרך! (חייה על הקצה 😊)

השייט סביב האגם כפי ומרענן. בזמן השייט נוכחתי לדעת שהתמונות המעיטו בגודלו, במציאות האגם הרבה יותר גדול ומרשים. חוויה מדהימה אך מעייפת למי שחוטר, אחרי כ- 45 דקות חזרנו "ליבשה".

הבת שלי, חובבת אקסטרים למרות גילה הצעיר, מיד ביקשה לעלות לאומגה. החלטנו שבעלי יעשה ביחד איתה את הפעילות (12 פרנק לאדם) ואני אשאר למטה להסריט.

איזה פספוס!

לאחר כ- 20 דק' של המתנה אני מתקשרת אליהם, בעלי מסביר לי שהציוד והחליפות נמצאים בנקודה מרוחקת מנקודת הזינוק ועכשיו הם ממתינים לרכב שיחזיר אותם לנקודת זינוק. בעלי סיים את המשפט ב"אנחנו הבאים בתור להחליק". בדיעבד בעלי טען שהוא ציין שיש זוג לפנינו אך את זה לא שמעתי. מתמקמת מול האומגה עם הטלפון, דרוכה ללחוץ על כפתור ההקלטה וממתינה. הינה הם! מתלהבת כמו ילדה, רואה אותם קשורים לחבל ויורדים במורד, מהר מצלמת ה כ ל מההתחלה, הינה פה הילדה עושה לי שלום אני מחזירה לה, עד הרגע שנוגעים בקרקע. איזה כיף חושבת לעצמי מבסוטית רצח וחיוך גדול מרוח על השפתיים, הצלחתי לצלם את בתי ובעלי עושים אומגה מתחילתו ועד סופו!!

עד שישתחררו מהכבלים ויחזרו ממשיכה בצילום הפרחים והנוף סביבי.
עסוקה בצילום הפרחים, מאחוריי שומעת פתאום צעקה "יעלללל"

אני לא מתייחסת ממשיכה בשלי.

שוב שומעת "יעללל". מי לעזאזל קורא לי חושבת לעצמי, בעלי בחיים לא היה קורא לי ככה מרחוק ושוב "יעלללללללללללללל". הפעם החלטתי להסתובב לראות מי קורא לי. מרימה את הראש רואה את בעלי וביתי חולפים מעל הראשי באומגה. OMG, את מי צילמתי קודם!! מהר מהר מצלמת כמה תמונות בלי לכוונן בלי פוקוס, מה שיוצא אני מרוצה. מבואסת רצח מזה שלא הסרטתי וגם לא ראיתי את הילדה שלי עושה אומגה.

אבל Hello…. תרגלתי צילום פרחים 🙂 🙂

כשנפגשנו מספרת לבעלי על הבאסה, בתגובה אומר לי בעלי "אם לא שמת לב שזה לא אנחנו יורדים , אף אחד לא ישים לב…, את יכולה לשחרר את הסרטון לכל המשפחה חחחח".

חסכו זמן והזמינו כרטיסים מראש מכאן או מכאן

טיפים ליום זה:

  • למי שיש swiss pass הנחה משמעותית לרכבל.
    • לא לוותר על המפלס האמצעי הקיצי גם אם מדריך טיולים רוצה בכך.
    • השייט בחינם – אבל נהוג להשאיר טיפ בתיבה מיועדת לזה.
    • למי שיש מצלמת go-pro זה המקום להפעיל.
    • באתר זה הבדלי טמפרטורה קיצוניים ולכן מומלץ לקחת מעיל רוח וגם בגד לימים שמשיים.
    • למי שנכנס לקרחון – להגיע עם כובע וכפפות.

ולסיום

  • רוצים לקבל מידע מקיף יותר על מחירים ושעות פתיחה של האתרים שהוזכרו כאן ועוד אתרים רבים שניתן לבקר באזור ההר טיטליס? הכנתי עבורכם מדריך כאן.
  • רוצים לקלב מסלול לשוויץ במתנה? זהו הקישור לקבלת המסלול.
  • ספרו לי על משהו חדש שפספסתי או השאירו בתגובה את  דעתכם על הפוסט. זה ישמח אותי מאד 🙂
  • אהבתם את הפוסט, שתפו אותו ברשתות החברתיות או צרפו חברים לעמוד העסקי לקבל עדכונים על מתנות חדשות, יעדים מומלצים ומדריכים שונים.
  • התחדשנו בקבוצה חדשה בפייסבוק. תצטרפו : כאן
  • ואל תשכחו לנעוץ אותו ב-pinterest!

xoxo, Yael

12 תגובות

  1. ממש פוסט ערוך להפליא.בדיוק החלטתי בפעם השלישית לטוס חשוויץ..ולגור באנגלברג ולעשות טיול כוכב.הפוסט שיכנע אותי אכן לגור ברנגלברג.
    אשמח לקבל מסלולים מעניינים ברכב ל 8 ימים בשוויץ כשהיציאה מאנגלברג.אנחנו זוג בני 62 ומעלה.
    ביקרנו בעבר בלוצרן ציריך ברן מפלי הריין וברב המסלולים המסומנעם בירוק במפת שוויץ…ועדיין אשמח לקבל ממך רעיונות.
    תודה לך.

    1. שרי תודה על הפירגון
      בניית מסלול זהו פרנסתי ואשמח לעזור לך אם תרצי
      טיול נעים
      יעל

  2. היי,
    כמה עולה כרטיס למבוגר וכמה לילד, ומי נחשב ילד?

    בתודה,

    דורון

    1. שלום דורון, בגדול יש לך את כל המחירים בגוף הפוסט.
      אולי הם לא ממש עדכניים אבל זה יתן לך סדר גודל

  3. היי רציתי לשאול המחיר 92 יורו כולל גם את כל הכבלים ואת מערת הקרח והגשר וירידה חזרה?
    והאומגה כרוכה בתשלום ? מאיפה לוקחים אותה?

    1. היי גלית
      לא כלול אומגה או מערת הקרח. נטו עליה וירידה ברכבל.
      האומגה ליד האגם במפלס האמצעי. את כבר תיראי איך שאת יוצאת מאיפה לוקחים אותה. הדבר היחיד שבחינם זה השייט

  4. איזה יופי של חוויות ,הסבר ומידע .
    כל הכבוד לך על שיתוף האינפורמציה ⚘

    1. תודה מלי על הפרגון.. שמחה לקראו את תגובתך ומקווה שהאינפורמציה הועילה
      יעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

!Don't Miss The Fun

אהבתם את הפוסט? שתפו