my blog

היי,

קוראים לי יעל מגלי כהן

זהו המפלט הקטן שלי בו אני מספרת, ממליצה ועוזרת לכם לבנות את הטיול המתאים עבורכם.
הבלוג ויצאתי לעולם מאפשר לכם למצוא את המידע לו אתם זקוקים על מנת למקסם הנאות במהלך החופשה שלכם

gift maps

מהו המסלול שהכי מעניין אותך?

צריכים עזרה בתכנון מסלול לטיול? במקום לבזבז זמן בניסיון הרכבת מסלול, קבלו אותו מתנה ממני ישירות למייל שלכם.

שוויץ

קבעו ושמעו סיורי אודיו במקומות הכי פופולריים

טיול כוכב ב אגם גארדה איטליה – עם ילדים מתבגרים

Lago di Garda אגם גארדה עם ילדים

אגם גארדה הוא האגם הגדול באיטליה והוא יעד תיירותי נפוץ ואהוב לילדים, אשר הוא בצפון איטליה.  הוא ממוקם במרחק שווה בין מילאנו לוונציה. זהו מקום מקסים לחופשה בחו"ל לשומרי כשרות.
לאט לאט ישראלים רבים מגלים את איטליה ומתאהבים בנופים המרהיבים, ובתרבות האיטלקית אשר משיקה קווי דמיון לחמימות הישראלית.

על שפת האגם ממוקמות כעשרים וארבע עיירות תיירות ששווה לבקר בכל אחת מהן אך מפאת הזמן לא יכולנו לבקר בכולן, לכן בחרנו שלוש עיירות בנוסף ליומיים של אטרקציות מרכזיות.

תצפית על אגם גארדה
תצפית אגם גארדה

שואלים אותי, שוב איטליה?
כן שוב איטליה, זאת הפעם השלישית ברציפות ואני פשוט "מאוהבת"!!

אז מה שונה הטיול הזה מקודמיו?

הפעם תכננתי את הטיול לכל המשפחה שני מתבגרים וילדה בשנות העשרה. טסנו לאיטליה ביום שישי בבוקר ולנו במלון אשר מתאים למסורתיים ושומרי שבת. החזרה הביתה תוכננה שבוע לאחר מכן ליום שישי. עשינו טיול כוכב, כלומר יציאה וחזרה לאותה נקודה: המלון.

בפניכם סקירה מפורטת לטיול בין שבוע ימים מסביב לאגם גארדה עם מתבגרים.

היום הראשון לטיול באגם גארדה עם ילדים: טיסה והגעה למלון

למי שלא מכיר אותי ולא קרא את הפוסטים הקודמים שהעלתי, זה מאד אינדיבידואלי אך ישנם מספר תנאים שהם הרג ובל עבורנו בכל נסיעה. הטיסות שלנו הן רק דרך אל-על ואוכל כשר. בעקבות כך בחירת שדה תעופה לנחיתה מוגבל.

המרחק זהה מאגם גארדה לשדות התעופה הנמצאים במילאנו ובונציה. המלצה שלי, שדה התעופה בורונה הכי כדאי מבחינת מרחק, אך גם יקר יותר.

את רכישת כרטיסי טיסה מתבצעת ישירות מהאתר אל-על וזאת מבלי לעבור דרך מתווכים (הסוכנים) אשר גובים שער המרה גבוהה יותר.

תכננו את הטיסה בשעות הבוקר המוקדמות כך שנחתנו בשדה התעופה Venice Marco Polo Airport בסביבות השעה 9:30 בבוקר שעון איטליה. הגעה בשעות הבוקר נוחה יותר המאפשרת לנצל עוד יום שלם של חוויות. שדה התעופה מאד ידידותי וקל להתמצא בו. מיד לאחר איסוף המזוודות עלינו לקומת הגג בה ממוקמים כל חברות השכרת הרכב ואספנו את רכבנו.

Sirmione

היעד הראשון שלנו הוא עיירה בשם סירמיון הממוקמת כ- 160 קילומטר משדה התעופה ויושבת על אגם גארדה. האוטוסטרדה כביש E70, היא הדרך הנוחה ביותר להגיע ליעד. שעה וחצי במהלכן הילדים נחו קצת והשלימו שעות שינה.

המלון:

מבעוד מועד ביצענו הזמנה במלון Hotel Parco Al Lago, סוויטה לחמישה נפשות עם חלון לכיוון האגם. כשהגענו החדר היה מוכן עבורנו. אציין שזאת לא הפעם הראשונה שאנו בוחרים במלון הזה מסיבות רבות:
המיקום על שפת אגם גארדה, הנוף המרהיב, החניה במלון חינם ובריכה פרטית. לשומרי כשרות יתרון משמעותי, במרחק חמש דקות הליכה ממוקם מלון כשר אשר ניתן לסעוד בו את ארוחת ערב שבת.  המלון הכשר העתיק את משכנו למרחק של כ-20 דקות נסיעה מכאן. בפוסט על בתי מלון כשרים באיטליה ניתן לקבל מידע נוסף.

נחת באגם גארדה
הבריכה במלון באגם גארדה
השלווה באגם גארדה

Shopping:

יום שישי בצהריים, תכננו לעשות שופינג. במרחק 25 דקות ברכב מהמלון ממוקם קניון ענק בשם Il Leone Shopping Center. קיים בקניון מבחר ענק של חנויות במחירים אטרקטיביים. המשפחה התפצלה כך שהבנים נכנסו לחנויות גברים והבנות לחנויות נשים. קבענו לאחר שלוש שעות נקודת מפגש שסוכמה מראש. ביחד ביצעו קנייה בסופרמרקט הנמצא בקומת הקרקע. רכשנו כמה מוצרים מקומיים מרשימה של מוצרים כשרים, פירות וירקות. שעה לפני כניסת השבת חזרנו למלון להתארגן ולנוח מעט לקראת הסעודה.

סעודת ערב שבת:

מלון Olympic Kosher Holidays הינו מלון כשר למהדרין המדורג ברמה של שלושה כוכבים. במלון בית כנסת, מסעדה בשרית, בית קפה עם פיצרייה. בנוסף צרכנייה עם מוצרים בסיסיים כשרים כולל לחמניות טריות כל יום. בכל פעם שאני מגיעה לאגם גארדה אני מזמינה מקומות לסעודת ערב שבת במלון, הסעודה עשירה ומגוונת אולם המחיר שלה גבוה, אך למי שומר כשרות זהו "לוקסוס" מבורך. בקיץ השבת נכנסת מאד מאוחר (20:45 בערך) אולם יש להם היתר מיוחד לקבל את השבת מוקדם יותר, על מנת לערוך את הסעודה בשעות נוחות יותר. זהו הפתרון לחופשה בחו"ל לשומרי כשרות.

לאחרונה המלון עבר מסירמיון ל-Moniga del Garda לא רחוק משפת אגם גארדה. מלון Riva del Sole Hotel הוא מלון עונתי כשר, פתוח ממאי עד אוקטובר.
עדכון: כרגע המלון הפסיק את פעילותיו והפוסט יעודכן עם כל שינוי.

זהו יום מעייף במיוחד והגיע לסיומו.

היום השני באגם גארדה עם ילדים: שבת ב אגם גארדה

כיום משמשת Sirmione כאתר תיירות ונופש פופולרי במיוחד. העיר מציעה כמות גדולה ומגוון רחב של בתי מלון, חנויות ואפשרויות בילוי. בין היתר בעיר Sirmione מגוון רחב של מרחצאות חמים.

שימו ♥ : הפוסט מותאם לשומרי שבת, אך המידע וההסבר הינו כללי ומציע מגוון פעילויות לכולם.

בבוקר הגברים הלכו לבית הכנסת ובזמן הזה הבת שלי ואני עשינו סיבוב בבריכה שהייתה ריקה מאדם. בדרך עצרנו להתבונן על הנוף וליהנות ממנו (צולם ביום חול). שבת באגם גארדה… פשוט אוויר לנשמה!

למי שלא הזמין ארוחת צהריים במלון מאד ממליצה להגיע לאזור העיר העתיקה, כשעה ועשרים דקות הליכה, לאורך שפת האגם. משפחתי ואני סעדנו את ארוחת צהרי שבת במלון הכשר.

בחזרה עברנו דרך הכביש הצמוד לחוף בו אאכלנו ברבורים. בדיעבד מסתבר כי עברנו על החוק, חל איסור להאכיל את הברבורים. כמה חבל בשנים קודמות ניתן היה.  נהננו מאוד מהפסטורלה וההרמוניה שבאזור.

Scaligero Castle

טירת סקאליגרו היא מבצר מתקופת סקאליגר המהווה נקודת גישה למרכז ההיסטורי של Sirmione. מדובר בטירה המושלמת ומאובטחת ביותר מבין טירות איטליה. המקום נגיש לשומרי שבת וניתן לקנות כרטיסים מראש בעלות של שמונה יורו. מגדלי המבצר הן נקודת תצפית מעולה אל האגם, גגות העיירה ונוף מרהיב.

Scaligero Castle סירמיון אגם גארדה

כרטיסים לשייט מסביב לטירה תוכלו לרכוש מכאן

ברבורי אגם גארדה

היום השלישי באגם גארדה עם ילדים: אקסטרים ב אגם גארדה

היום, זהו יום מיוחד עבורי, תכננתי לנו סנפלינג בקניון מים! זה לא בדיוק מסוג הדברים שאנחנו נוהגים לעשות לכן אני מגיעה לפעילות קצת בחששות.

Canyoning Lago di Garda

הוסף קמצוץ הרפתקאות לחופשותיך בגארדה! מדובר באטרקציה עם מגוון רחב של סיורים למספר קניוני מים טבעיים סביב אגם גארדה הסמוך לדולומיטים. הפעילויות מתאימות לטווחי גילאים שונים בהתאם למסלול הנבחר.
הייתי נחושה להפתיע את הילדים במשהו לא שגרתי, לכן בחרתי מסלול שמתאים לגילאי 12 ומעלה. ההכנות ליום זה נעשו בקפידה, את כל הפרטים כולל מידות ומקום הגעה התקבלו בהתכתבות במייל. מומלץ לקחת מצלמת אקסטרים, למי שאין ניתן להזמין צילום ע"י המדריך. אציין שהפעילות לא זולה אך שווה את המחיר.

הפעילות נקבעה לשעה 14:00 כך שיתאפשר לנו לנצל את הבוקר בנסיעה איטית לאורך האגם, לעצור בצידי הדרך לצילום והתרעננות. טיפ קטן כדאי להגיע שבעים לפעילות.

הנוף מרהיב מצד אחד הצוק של האגם, מצד שני הר ירוק וגבוה המאוכלס בתים בעיצוב מיוחד. לא פשוט לצלם מתוך הרכב מפני שלא תמיד ניתן לעצור בצידי הכביש הצר והמנהרות שבהן עברנו היו צרות וארוכות.

לקראת השעה 14:00 שמנו פעמינו לנקודת המפגש לצערי הלכנו לאיבוד, ה waze- לא הצליח לאתר את נקודת המפגש. בדיעבד הסתבר לנו שעדיף היה להשתמש בגוגל מאפ… אנא לימדו מניסיוני לא להשתמש ב – waze. לא אלאה אתכם ברגעי הלחץ כשגילינו שאנו מאחרים. אנחנו נוסעים במעגלים ולא מצליחים להגיע אל היעד, נקודת המפגש. שהתכתבנו עם נציגי האתר הם היו חד משמעיים, אין החזר כספי!

כבר מתחיל האקסטרים!!

אובדי עצות ממשיכים בנסיונות להגיע למקום המפגש, אין שום דרך ליצור קשר עם מי מהנציגים. כצעד נואש החלטתי לשלוח מייל ולידע אותם שהלכנו לאיבוד ואין אנו מוצאים את נקודת המפגש.

התקווה היחידה שנותרה לי היא לשלוח מייל ולקוות שיגיבו. לשמחתי הרבה כך היה, תוך זמן קצר קיבלתי תשובה שהמדריך יצור איתנו קשר בדקות הקרובות. תוך כדיי שיחה המדריך איתר את רכבנו והפעילות החלה באיחור "אלגנטי" של חצי שעה.

החננו את הרכב בנקודת מפגש ומשם עלינו על טנדר בו הציוד לאטרקציה וזוג נוסף שאליו הצטרפנו. הטנדר דהר במהירות שיא לתוך ההר. בדרך עצר הטנדר באיזה מטה קטיף, שם חולקו חליפות "בגד גרב" המיועדות לאטרקציה, תנסו להשחיל עצמכם לחליפה שכזאת בחום של כ- 40 מעלות, סיוט! כמובן שלא ויתרנו על כמה תמונות סלפי לבושים בחליפות, כאילו יצאנו לכבוש את האוורסט.

חווית מרעננת מובטחת

צעדנו כרבע שעה לתוך היער עד לנקודה בה התחברנו לנחל. המדריכה נתנה לנו הסבר קל מה צריך לעשות וביקשה מאתנו ממש להיצמד להוראות אחרת החופשה תיגמר לא נעים … או במסוק הביתה!

אורך המסלול כשעתיים בתוך הנחל, כאשר חלק מהמסלול קפצנו ממצוקים בגובה רב וחלקם גבוהים עוד יותר, לתוך ברכות מים קרים וצלולים. בחום של 40 מעלות, זה כיף לא נורמלי. גיוונו את דרכי ירידה בעזרת כבלים או בגלישה על הטוסיק כשזה יתאפשר.

היינו בקבוצה קטנה שכללה את משפחתי (5 נפשות), זוג איטלקי והמדריכה. הזוג האיטלקי הוביל מאחורי המדריכה ובסוף אנחנו. הבחורה האיטלקייה די פחדה, לכן העדיפה להיות כל פעם בסוף יחד עם המדריכה. כשהגיע תור המשפחה שלי ביקשתי להיות ראשונה וזאת משום שרציתי להוות דוגמא לבתי בת ה-12 שאין צורך לפחד. עצם המחשבה שאימא קצפה גם היא תוכל לעשות זאת ללא פחד. לא אשקר, התפקיד של מתן דוגמא החדיר בי אומץ, הצוקים מהם קפצנו לא היו פשוטים. בסיום החוויה המדהימה הזו המדריכה החמיאה לבתי על התעוזה. ילדת החרסינה שלנו לא היססה אף לא לרגע, סימני החרדה לא נקראו על פנייה. ממש גאווה.  כדי להבין את גודל החוויה ממליצה להיכנס לאתר canyon adventures.

מצאתי ברשת סרטון המשחזר את המסלול שלנו וממחיש את רמת החוויה.

בדרך חזרה למלון היה לנו זמן רב לעכל את גודל החוויה. עשינו כמה עצירות בשולי הדרך לצלם. בסופו של היום החוויתי הזה ילדיי לא פסחו על השאלה שהתבקשה, אימא, מה תכננת למחר?

חוף אגם גארדה

רגע לפני הגיענו למלון עצרנו במסעדה הכשרה הממוקמת מתחת למלון הכשר לארוחת ערב טעימה וכקינוח ליום המושלם קפצנו לבריכה לשחייה קלה.

היום הרביעי באגם גארדה עם ילדים:

היום החלטנו ללכת בכיוון רגוע יותר, אך לא מתוכנן מראש וחבל. ימים לא מתוכננים מראש יותר נוחים כאשר רוצים לשנות תוכניות מהרגע להרגע או כשמבלים עם אנשים שלא עומדים בלו"ז מתוכנן מראש. המלצה שלי הזמינו מראש שייט מפני שתקופה זו מבוקשת מאוד.

Peschiera del garda

תחילה אספר מעט על העיירה פסקיירה דל גארדה (Peschiera del Garda) הממוקמת על שפת אגם גארדה. העיירה מוקפת כולה בתעלות ובמרכז העיר העתיקה עדיין קיים מבצר מהמאה ה-16. חומות המבצר מזכירות את התקופה של האימפריה האוסטרית ששלטה באזור. לאוהבי היסטוריה וסיפורי המלחמה, אני ממליצה לקרוא את סיפורי הקרבות שחוותה העירייה ורק לאחר מכן לבקר בנקודות אייקוניות כגון המבצר והנמל של העירייה. למרות שחוותה לא מעט קרבות ניכר יופייה של העיירה וניכרים בה תיירים רבים.

Peschiera del garda אגם גארדה

בטח כבר ניחשתם, התכנון להיום הוא שייט לאורך האגם. האטרקציה מתחלקת למספר אפשרויות, מסלולים לחצי ימים ומסלולים לימים שלמים. חנינו בחניון ציבורי בכניסה לעיירה. בחניון קיימים מדחנים לתשלום עבור החניה.  בימי חול החניה בחינם ובסופי השבוע החניה בתשלום. שימו לב היטב להוראות השונות בחניות השונים.

Porta Verona

לעיר פשיירה שתי כניסות עיקריות האחת היא Porta Brescia. השניה היא פורטה ורונה שהייתה חלק ממבנה הגנתי של המרכז ההיסטורי. שער מרשים ביופיו עובר דרך ביצורי העיר העתיקה. ניתן להגיע אליו דרך גשר טרקוטה בשם Ponte dei Voltoni. כיום נותר רק תלם שנשאר על ידי כוחות נפוליאון שפלשו לעיר. במעבר לפורטה ורונה לא ניתן לפספס את צבעי צהוב ואדום הסמלים את כלי הנשק האיטלקיים והאוסטריים.

Ponte dei Voltoni

"גשר וולטוני" הינו גשר מהמאה ה-16 בולטים בו חמש קשתות לבנות. הגשר חוצה את Canale di mezzo ששימש במשך שנים רבות כתחנת דייג כחלק מאופייה של העיירה.

Canale di mezzo

Canale di Mezzo היא נקודת המוצא של נהר Mincio ועובר במרכז העיירה. מומלץ להמתין לשקיעה, הצבעים המיוחדים במהלך השקיעה הופכים את הנוף מיוחד ומרתק.

Peschiera del garda אגם גארדה

Fortifications

העיירה הייתה נקודה צבאית אסטרטגית, עם כניסתה של הרפובליקה של ונציה לשטח זה, פשיירה דל גרדה הוקפה בחומות ובכך השיגה העיירה את צורתה המחומשת. במאה ה-19 מבנים נוספים הושלמו כגון צריף החי"ר (Caserma di fanteria), בית החולים הצבאי (Ospedale militare) וצריף התותחנים (Caserma di artiglieria). היום מתקיימים כנסים, תערוכות ואירועי תרבות.

זה היה יום חם במיוחד והילדים רצו גלידה, הרי כולם מדברים על הגלידות של איטליה. הגענו לגלידריה הכי טובה בעיר ביקשנו לבדוק מרכיבים של הגלידות. בסוף החלטנו לא להסתכן, התפנקנו על סורבה פירות יאמי יאמי!!!! ☺ את יתר הגלידות אכלנו עם העיניים 👀

כפי שציינתי לא תכננו מראש שייט. לכן החלטנו במקום לקנות כרטיסים לשייט של כחצי שעה בעלות של 2.5 € לאדם. שייט מסביב לחומות העיר כך שניתן לראות אזורים ללא גישה רגלית.

למטיילים בנחת אוהבי העיירות הפסטורליות זוהי עיירה מומלצת במיוחד, תמיד תמצאו בה משהו חדש שטרם ראיתם.

הדרך חזרה למלון מלווה בנוף משגע כולל כרמים.

היום החמישי באגם גארדה: אטרקציה לכל המפשחה

Gardaland

גארדה לנד הוא פארק שעשועים הנמצא בצפון מזרח איטליה. האתר נפתח ב -19 ביולי 1975. חוץ מפארק גארדה לנד, קיימים גם Gardaland Sea-Life ומלון גארדלנד. המתחם כולו משתרע על שטח של 445,000 מ"ר  בתוכו אטרקציות מקומיות, מופעי בידור ועוברים דרכו כמעט 3 מיליון מבקרים מדי שנה.

הכניסה לפארק לא זולה בכלל ומומלץ לקנות כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי. במהלך רכישת הכרטיסים ישלח למייל או לנייד קוד הכניסה. מחיר ממוצע 32 יורו בהתאם לגיל ולתאריך הגעה. הכרטיס משלב גם את אטרקציית Sea life. בחודשי הקיץ מומלץ לרכוש כרטיס VIP שיאפשר לכם להיכנס לאטרקציות מבלי להמתין כשעה לכל מתקן בחום ובשמש.

את מפת האתר ניתן להוריד ישירות מהאתר ומי שמעוניין במפה בעברית ניתן לרכוש ברשת בסכום סמלי. הפארק מחולק לפי עולמות או נושאים. מתריעה מראש, תתכוננו ללכת לאיבוד☺ וליהנות ממש.

גארדלנד אגם גארדה

השערים נפתחים בשעה 10:00 בבוקר. ממליצה להגיע קצת יותר מוקדם, בסביבות 9:30, על מנת לתפוס מקום חניה קרוב לכניסה. בסוף היום רגלייכם תורגשנה ותודו לבורא עולם שחנייתם קרוב ☺.

דבר נוסף באותה שעה מתקיים מופע מיוחד עם תותחי קונפטי וריקודים שחבל לפספס, נכון הצפיפות והעמידה קצת מציקים אך שווה…

העולמות בפארק בהן ביקרנו

• עולם הקוסמות: ממליצה בחום לעלות על העץ הקסום, זאת חוויה מיוחדת של אשליה. מתיישבים בעולם הקסום אשר מתחיל להתנדנד עד כדי תחושה שמתהפכים. חוויה מדהימה שלא כדאי לפספס.
  • עולם פארק היורה: עולם זה הינו רק מסעדה ומקום נחמד להצטלם.
  • עולם אלף לילה ולילה: גם כאן ישנה מסעדה ומקום נחמד להצטלם. לי אישית הרגיש כמו מרקש שבמרוקו.
  • עולם המים: אל תפספסו את העולם הזה, אך חייבים להגיע עם סט בגים נוסף להחלפה.
  • עולם קונג פו פנדה: באטרקציה זו אתם משולים לנודלס במרקייה, מערבבים אתכם עד סחרחורת. משום מה בתחנה זו אין תור בכלל, מענין למה…. ☺.
  • הצלחת המעופפת: בפארק יש גם צלחת מעופפת, בסביבות שעה 16:00 החלטנו שאנחנו עולים עליה. חוויה מקסימה ולא מסוכנת. זמן ההמתנה מועט, כשעולים על הצלחת מתגלה תצפית מהממת לאגם גארדה והפארק. בהיותינו על הצלחת שהגיעה לגובה רב, הבחנו באנשי ביטחון שנאספו ליד הצלחת והורו להוריד אותנו במהירות מעליה. שאלנו יש בעיה? בתשובה נאמר לנו, יש חשש לברקים עננים שחורים מתקרבים וזה מסוכן. מזכירה לכם אנחנו בחודש אוגוסט וחם מאד. בינתיים הצלחת הושבתה לשעה. הילדים עלו לאטרקציה אחרת, ברקים לא היו, בקושי טפטוף !
  • עולם האקסטרים: ילדים צורחים ומקיאים את נשמתם
  • עולם המערב הפרוע: עולם עם מופעים רבים במהלך היום בסגנון קאונטרי, שוד בנק, יריות ושריף.

עם הכרטיס שברשותכם ניתן לעבור בין פארק גארדהלנד לסי לייף.

גארדלנד אגם גארדה

Gardaland SEA LIFE Aquarium

ביקור באקווריום sea life הוא מסע אינטראקטיבי. מגלים יצורים יפים ביותר המאכלסים את המים המתוקים והמלוחים של כל כדור הארץ. תתכוננו למפגשים קרובים להפליא עם בעלי חיים מכל הסוגים, אריות ים, דגי עקרב, דגי ליצנים וכוכב ים. תעתק נשימתכם למראה המנהרה השקופה שמתחת למים. במנהרה כרישים וקרניים השוחים ללא הפרעה מעל ראשכם חוויה מרהיבה ביופיה. בקיץ מאד מומלץ להיכנס באמצע היום,  להתרעננות קלה באזור ממוזג ואז לחזור לפארק.

החושך כבר ירד, את דרכנו חזרה למלון עשינו בתחושת עייפות ושביעות רצון מהיום המגניב זה.

היום השישי באגם גארדה: תצפית על אגם גארדה

Malcesine

מלצ'סינה היא עיירה קטנה בחוף המזרחי של אגם גארדה שבצפון איטליה. זהו אתר תיירות ציורי עם נתיבים מרוצפים וטירה הדחוסה בין מי האגם הכחול לרכס הרים מסיבי מאחור הנקרא מונטה בלדו. בחודשי הקיץ מלצ'סינה היא כוורת של נהנתנות תמימה יחד עם זאת לא הכל עצלנות. חיבורי המעבורת של העיר אל אתרי הנופש האחרים על שפת האגם הופכים אותה לבסיס טוב לטיול ברכבל שמגיע עד מונטה בלדו. מלצ'סינה היא אבן שואבת לרוכבי אופניים, צועדים ומצנחי רחיפה.

Malcesine אגם גארדה

Monte balado

הר בלדו ממקום בין נהר אדיג' לאגם גארדה. מצב אסטרטגי שגורם לו לשמר ממצאים גיאולוגיים פרהיסטוריים בעלי עניין רב. גובהו המקסימלי של ההר הוא 2,218 מטר. בימי החורף ההר משמש לאתר סקי. ובקיץ המקום מאוד אטרקטיבי בשל פעילויות האקסטרים המתקיימים בו כגון,  רחפן וטיולי אופניים.

קמנו מוקדם, לאחר התארגנות הבוקר והכנסת הסנדוויצ'ים לתרמיל, יצאנו לדרך. הכנסנו את נקודות הציון ל- waze ולרגע חשבנו שנפלה טעות על המסך נראה 56 קילומטר, שעה וחצי נסיעה, בדיעבד הבינו מדוע. הנסיעה היא איטית הנוף מהמם, הדרך פתלתלה וצרה לאורך האגם ושולי ההר. פשוט נוף משגע.

אחרי שעה של נסיעה ה-waze הוראה לנו לפנות שמאלה אך לא יכולנו. הכביש בצורת האות ר צר מאוד ואינו רחב מספיק בכדי לבצע את הפניה. בעלי ירד לשאול את נהג הרכב שמאחורינו, מסתבר שגם הם מישראל 😝 כך שגם להם אותה הבעיה. ניגשו לרכב הבא אחריו, ברכב ישבה בחורה שהורתה לנו לעקוב אחריה עד שתסמן לנו לפנות. מדובר בכבישים דו סטריים צרים ומפותלים מאוד, סיבובים חדים מאוד ורק רכב אחד יכול לעבור בכל פעם. את הרכבים הבאים ממול לא ניתן לראות כלל. המקומיים מכירים את הדרך ונוסעים במהירות מופרזת, בקיצור "לא רואים בעיניים".

WOAH איזה נוף מרהיב!!

קיימות שתי אופציות להגיע לפסגת ההר. האחת לחנות בעיר התחתית  Malcesine לעלות ברכבל שני מפלסים או לחילופין לנסוע ברכב עד המפלס האמצעי ושם לעלות ברכבל מפלס אחד בלבד. אנחנו בחרנו לנסוע עד למפלס האמצעי. המלצה אישית כדי להגיע עד 09:00 בבוקר, יש פחות תורים ויותר מקום בחניון.
במפלס האמצעי ישנה אפשרות להגיע רגלית לפסגה. קיימים שבילים מסומנים רבים למי שמעדיף להגיע לפסגה או לרדת ממנה רגלית.

רכבל למונטה בלדו באגם גארדה
מונטה בלדו אגם גארדה

הגענו למפלס האמצעי, כפי שציינתי ישנן שתי אפשרויות לעלות לפסגת ההר. אנחנו בחרנו את הרכבל, כאסטמטית קשה לי לעלות רגלית לפסגת ההר.  טיול רגלי לפסגת ההר יכול להיות אופציה מאד נחמדה במיוחד שהרכבל האחרון יוצא, לעניות דעתי, מוקדם מדי. את הזמן הזה  ניתן ליהנות על פסגת ההר לפני רדת החשכה. הבדלי טמפרטורה תפסו אותנו לא מוכנים על הפסגה. השמש הקולחת והחום של העיר התחתית הצפופה, לא הכין אותנו לקור העז על פסגת ההר.

על פסגת ההר שפע אטרקציות. הפעם החלטנו בלי אקסטרים פשוט ליהנות מהרוגע האינסופי ותחושת "מלך העולם"!
איזו נחת איזו אווירה!!! ברגע אחד הופרה האווירה כאשר התרחשה תאונת גלשן רוח ומסוק הגיע לחלץ את הפצוע. בשבילו החופשה הסתיימה כאן!

המחשבה לעזוב מחר את אגם גארדה כבר מעורר אצלי געגועים למקום המדהים הזה.

היום השביעי: ונציה

את הטיול שלנו סיימנו בוונציה הטיסה חזרה הביתה היתה דרך Marco Polo Airport Venice.

הפעם ביצענו גיחה קטנה לונציה, יש למקום פינה חמה בליבי. זו לא הפעם הראשונה שביקרנו בעיירה, בעבר הקדשתי לונציה פוסט שלם. לטיול טוב בוונציה חייבים לפחות שלושה ארבעה ימים מלאים.

את רכבנו השארנו בחניון הגדול של שדה התעופה, עלינו על אוטובוס לכיוון ונציה הימית שם התחיל הטיול בעיירה. ונציה היא יותר מקלישאה, הן בתפארתה, האווירה הרומנטית, יופיה ובחובה מסתירה היא הפתעות. כמה צילומים או סרטים לא יתארו את העיירה, כמו שנאמר "טוב מראה עיניים ממשמע שפתים". חוויה עוצרת נשימה לראות את תעלות וארמונות ונציה לראשונה. דבר ראשון כדאי לעשות שייט במורד התעלה הגדולה. סופרים וצלמים רבים ספגו את השראתם מהשייט. השייט הוא אחד החוויות הבלתי נשכחות של החיים.

ונציה איטליה
רובע יהודי ונציה

רוצים לדעת עוד על ונציה? הכנתי עבורכם פוסט מהמם כאן!

ומתי אוכלים?

שעת הצהרים הגיעה, אחרי שבוע שלם שאכלנו רק כריכים ביום ופיצות בערב, החלטנו להתפנק וקפצנו למסעדת "גם וגם" הכשרה ברובע היהודי. בפוסטים קודמים שלי על ונציה ציינתי את אהבתי למנת לבבות ארטישוק בטמפורה לצד קציצות בקר בטחינה אותה הזמנתי גם הפעם. הילדים הזמינו צלחת בולונז. שבעים ומרוצים המשכנו לטייל ברחובות העיר.

ארוחה כשרה מסעדת גם וגם בונציה

עצירה אחרונה לקראת סוף היום הייתה בסופר לקנות מים שם ראינו פסטות בכל מניי צבעים, אך מה שמשך את עיננו זה פסטה בצבעי דגל איטליה ואני בדמיוני ראיתי פסטה בצבעי כחול לבן! עם השקיעה שמנו פעמינו לרכב ולדירה ששכרנו ללילה האחרון.

Sleep sweet sleep

B&b airport Venice Diego הינה וילה במרחק 5 דקות משדה התעופה. בקומת קרקע חי דיאגו עם אמו. את הקומה העליונה משכיר דיאגו לתיירים. ההזמנה נעשתה דרך האתר, במייל לדיאגו הסדרתי את התשלום שהיה במזומן עם הגעתנו. דיאגו בחור אכפתי ואחראי, יצר איתנו קשר לוודא שהכל כשורה ואת מועד ושעת הגעה. כשהגענו למקום גילינו מפלס שלם רק בשבילנו. במפלס חדר לשלושה אנשים ועוד שני  חדרים זוגיים נוספים, שני חדרי אמבטיה ומטבח מאובזר בכל טוב לארוחת בוקר. מקרר מלא במעדנים ועוד ועוד… כמובן שלא יכולנו להתאפק וצילמנו לנו למזכרת זאת מפני שלא יכולנו לאכול מפאת הכשרות.

המקום מתאים לשמונה נפשות, מומלץ מאוד.

היום השמיני: home sweet home

יום החזרה הביתה.
במילה אחת, קצר, בשתי מילים קצר מדי!

קמנו מאד מוקדם באותו הבוקר צילמנו מעט את הנוף המשתקף מהמרפסת, השטחים הפתוחים והזריחה. הגענו לשדה של ונציה בעשר דקות. עלינו לקומת הגג להחזיר את הרכב המושכר, החננו את הרכב, שלשלנו המפתחות לתיבת החברה והסרטנו את הרכב כהוכחה לתקינות הרכב. במעלית ירדנו אל קומת אל-על אשר מטעמי בטיחות מרוחק מיתר העמדות בשדה התעופה, לביצוע הכירטוס. דיילת נחמדה מציינת שעלינו להמתין ברחבת שער 31, בינתיים הילדים רומזים שאנחנו לבד. כמו אמא אווזה אומרת לילדים "הכל בסדר" הגענו מוקדם, עוד מעט יתמלא. חצי שעה עוברת הילדים שוב מציינים באוזני שהאנשים הממתינים לא נראים כמו נוסעים החוזרים לישראל. מתבוננת בהם, רואה שהלבוש שלהם מאפיין מדינה אחרת ולא ישראל, וואלה הילדים צדקו, האוכלוסייה כאן לא מתאימה לישראלים, אלא אם כן ישראל הפכה להיות האמירות ו/או דובאי.

בודקת שוב את מס השער, שחור על גבי לבן כתוב 31. מסתכלת על שלטי ההוראה, אנחנו בהחלט ליד שער 31. אני מתחילה להילחץ מעט,  עוד רגע העלייה למטוס, האם אנחנו ממתינים במקום הנכון?

למזלי רואה דיילת קרקע ניגשת אליה ובודקת איתה. הדיילת מציינת בפני היה שינוי, העלייה למטוס משער 33.  נהדר אמרתי לדיילת, איך לא מודיעים על השינויים בקריזה!! לסבר את אוזניכם שער 33 לא  צמוד לשער 31, ממש לא, מטעמי בטיחות השער ממוקם קומה אחת למטה. מהר אספנו את עצמנו וירדנו לשער הנכון.
שימו לב שבונציה נהוג לפרסם כחצי שעה לפני עליה לטיסה את השער הנכון – וזאת מטעמי ביטחון ולכן מה שמופיע על הכיטוס אינו מעודכן.

Home sweet home

לארץ הגענו הרבה לפני כניסת שבת כך שהספקנו לאסוף אוכל מוכן מהמשפחה, להפעיל מכונת כביסה ובערב ליהנות מאוכל ביתי חם וטעים. מנוחת השבת עוזרת להתאקלם ולחזור לשגרה בקלות.

אין ספור פעמים ביקרתי באיטליה, אך מביקור לביקור אהבתי גדלה. הרעב לגלות ולבקר בעוד מקומות ויעדים באיטליה רק גדל.

איטליה, נתראה בטיול הבא שלנו……

נוף מהריב על אגם גארדה

טיפים קטנים

• טיפ חשוב נוסף לאור תאונות בעת פעילויות אקסטרים ועל מנת לא לפספס את כל הטיול עוד בתחילתו. מומלץ לקבוע פעילות אקסטרים ליום האחרון של הטיול. חלילה וחס אם קורה משהו ויש צורך להטיס אתכם בחזרה לארץ, לפחות נהניתם מכול החופשה ☺.
  • תכננתם מסלול עם הליכה במקורות מים, מומלץ לקנות נעלי מים סגורות. אני הזמנתי באתר סיני ברשת בכ- 100 ₪  לכל המשפחה.
  • ישנן מספר חברות שניתן להזמין דרכן שייט ארוך בין עיירות שונות באגם גארדה. את ההזמנה ניתן לעשות באינטרנט, קל ופשוט. את כל הפרטים על החברות והמסלולים שונים ניתן למצוא בפוסטים עזרים שהכנתי עבורכם.
  • שימו לב להוראות על גבי עמדות תשלום בחניונים. בימי חול מרבית החניונים בחינם רוב שעות היום. ודווקא בעיירה Peschiera del garda הפוך.
  • בקיץ יש לדאוג לבקבוק מים לכל ילד. ניתן לבצע בהם שימוש חוזר ולמלא אותם במהלך הטיול במזרקות המפוזרות ברחבי העיר.
  • למטיילים בפסגות ולמי שסובל בקלות מקור, דאגו לקחת איתכם בגד חם.
  • זכרו שאתם שגרירי ישראל בחו"ל. תייצגו אותנו בכבוד.

השכרת רכב באגם גארדה

השכרת רכב ורישיון בינלאומי ממליצה מאוד להשכיר בישראל דרך סוכן כך יש כתובת ולמי לפנות אין ישראלי שחזר מאיטליה ולא דיווח על קנס שקיבל מהשלטונות באיטליה. דבר נוסף חובה להגיע לאסוף את הרכב עם שני הרישיונות ישראלי ובינלאומי, הרבה תיירים ישראלים שהיו צריכים למצוא לעצמם חלופה אחרת כגון אוטובוס או מוניות בהעדר כל הניירות.
בשעה טובה – הצלחתי להשיג לחברי הקבוצה הטבה של 10% הנחה בהשכרת רכב מול חברת autoeurope המעולה.

מנוע חיפוש להשכרת רכב

מנוע חיפוש פאפם פאפם להשכרת רכב:  מנוע חיפוש ישראלי להשכרות רכב בישראל ובעולם. הוא מאפשר השוואה מאוד נוחה בין הצעות שונות המגיעות מאתרים שונים. המנוע נוח לשימוש ומאפשר שלל אפשרויות של סינון. המנוע מנטרל הצעות שבבסיס זולות לכאורה מה שמונע כל מיני תוספות לאחר מכן שמפתיעים את הלקוח בחו"ל. אם משהו לא כלול במחיר הוא יהיה מודגש וברור. ברגע שבוחרים הצעה אז בעצם עוברים לאתר הרלוונטי בכדי להשלים את ההזמנה. זה אומר שכל ההזמנה מתבצעת מול הספק ישירות.
בדקו כבר עכשיו מה ההצעה הכי טובה עבורכם כאן: פאפם פאפם

ביטח נסיעות חו"ל

ביטוח נסיעה לחו"ל: כאשר אתם עושים את הביטוח לחו"ל, לא לשכוח להוסיף ביטוח אקסטרים במידה ותכננתם אטרקציות זהות למסלול הטיול שלי. בעת ביצוע הביטוח נמסר לי שכל פעילות שנדרש לחבוש קסדה נחשב פעילות אקסטרים ומצריכה ביטוח מותאם. אם אתם יודעים באיזה יום מימי הטיול תתקיים פעילות האקסטרים ניתן לשלם ספציפית עבור אותו היום בלבד בביטוח לחו"ל. קחו בחשבון שכל טיול אופניים באזור המחייב קסדה ועל כן נחשב פעילות אקסטרים, לכן ממליצה במידה ואתם לא בטוחים, תסגרו לכל תקופת הטיול ביטוח אקסטרים, הפרש לא משמעותי.
ממליצה לכם לעשות ביטוח קורונה בנוסף לביטוח נסיעות הרגיל. מצ"ב קישור ל- פספורטכארד. הרכישה מתבצעת בקליק ובקלות ע"י סוכנות יאיר פתרונות פיננסים. תמיכה מלאה ומס' טלפון במידת הצורך דרך הקישור. אל תדחו את רכישת הביטוח לדקה האחרונה. ביטוח בטווח של כ-3 חודשים לפני הטיסה יבטיח לכם גם ביטולי טיסה, איבוד כבודה וכו…

ולסיום

• רוצים לקבל מידע מקיף יותר על מחירים, שעות פתיחת האתרים שהוזכרו כאן ועוד רבים אשר ניתן לבקר מסביב לאגם גארדה? הכנתי עבורכם מדריך מפורט כאן.
  • מדריך לשומרי כשרות תמצאו בפוסט כאן : לאכול כשר בחו"ל כבר לא אוטופיה
  • מוזמנים לעקוב גם באינסטגרם.
  • התחדשנו בקבוצה חדשה בפייסבוק. תצטרפו : כאן
  • ספרו לי על משהו חדש שפספסתי או השאירו בתגובה את  דעתכם על הפוסט. זה ישמח אותי מאד 😊
    – לצערי הפוסט הספציפי הזה סגור לתגובות עקב הצפת ספאם.
  • אהבתם את הפוסט? שתפו אותו ברשתות החברתיות או צרפו חברים לעמוד העסקי לקבל עדכונים על מתנות חדשות, יעדים מומלצים ומדריכים שונים.